گزارش فایننشال تایمز از بازگشت تروریست‌ها از سوریه

گزارش فایننشال تایمز از بازگشت تروریست‌ها از سوریه
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 18:46

یک روزنامه انگلیسی از جدایی صدها عضو گروه‌های مسلح ِ فعال در شمال سوریه به علت درگیری‌های خونین این گروه‌ها با یکدیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز در شماره امروز (چهارشنبه) خود نوشت: درگیری گروه های مسلح با یکدیگر باعث تضعیف روحیه اعضای این گروه ها شده است، زیرا آنان می بینند که به جای جنگیدن با نظام سوریه، به جان هم افتاده اند و یکدیگر را می کشند و از سوی دیگر مسئولان امنیتی کشورهای غربی همچنان نگران عواقب بازگشت اعضای این گروه ها به کشورهای خود هستند.

این روزنامه انگلیسی تصریح کرد: افراطیون کشورهای مختلف جهان در سوریه جمع شده اند؛ همان ها که قبلاً در افغانستان و عراق جنگیده بودند.

فایننشال تایمز افزود: برخی از اتباع عربستان، کویت، لیبی، یمن و کشورهای مختلف اروپا پس از مدتی جنگیدن در سوریه به کشورهای خود بازگشته اند و شماری نیز به دیگر مناطق درگیری در جهان رفته اند.

این روزنامه به نقل از هماهنگ کننده جبهه النصره نوشت: بیش از 2 هزار تبعه خارجی از هفته دوم ژانویه 2014 تاکنون به کشورهای خود بازگشته اند.

گزارش فایننشال تایمز حاکیست: سرویس های اطلاعاتی غرب و اسرائیل معتقدند که افراد مسلح فعال در سوریه در آینده احتمالاً به گروه های مسلح فعال در عراق، یمن و شبه جزیره سینای مصر خواهند پیوست.

به نوشته این روزنامه، کشورهای غربی درباره بازگشت اتباع خود از سوریه نگران هستند زیرا می ترسند که آنها از تجربه جنگی خود برای به خطرانداختن امنیت عمومی استفاده کنند و برخی از کشورهای عربی همچون عربستان -که شمار زیادی از اتباعش در جنگ سوریه مشارکت کرده اند- نیز همین نگرانی را دارند.

فایننشال تایمز به نقل از یکی از اعضای گروه مسلح " صقور الشام " بدون ذکر نام وی نوشت: درگیری و اختلاف روزافزون گروه های مسلح با هم، موجب سرخوردگی و ناامیدی اعضای این گروه ها شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها