اسرائیل همچنان بر طبل جنگ می کوبد؛

صهیونیست‌ها در فکر آغاز جنگ سوم لبنان هستند

صهیونیست‌ها در فکر آغاز جنگ سوم لبنان هستند
چهارشنبه 28 اسفند 1392 - 20:52

فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل ضمن هشدار درباره وضعیت وخیم امنیتی در مرز لبنان، هشدار داد در صورت بروز جنگ سوم، اسرائیل از همه توانایی‌هایش استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یئیر گولان" فرمانده شاخه شمال ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد که وضعیت در مرز لبنان بسیار انفجاری و شکننده است و جرقه ای کوچک می تواند باعث درگیری مرزی شود، حتی اگر هیچ کدام از طرفین خواستار درگیر شدن در جنگ نباشند.

وی اعلام کرد: ارتش اسرائیل برای حمله به مناطق مرزی لبنان در حال آمادگی به سر می برد.

گولان همچنین درباره اوضاع سوریه به نشریه فرانسوی لو فیگارو گفت: اگر جهادگران سنی بتوانند نظام بشار اسد را سرنگون کنند، آنگاه اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. پیشبینی این فرمانده ارشد صهیونیست در حالی صورت می گیرد که اسرائیل برای تروریست های سوری، درمانگاه های صحرایی ساخته است.

فرمانده شاخه شمال ارتش رژیم صهیونیستی درباره اقدامات ارتش اسرائیل در جنگ سوم لبنان گفت: در این جنگ اسرائیل تنها به حملات هوایی خود را محدود نخواهد کرد و از زمین و دریا به لبنان حمله خواهد کرد.

روز گذشته اسرائیل از هدف قرار گرفتن یک گشتی خود در جولان اشغالی خبر داد.در این حمله یک افسر اسرائیلی به هلاکت رسید و 3 تن دیگر از نظامیان این رژیم مجروح شدند. رسانه های اسرائیلی این حمله را به حزب الله لبنان نسبت می دهند و می گویند هدف از این حمله زنده گیری نظامیان اسرائیلی بوده است. این درحالیست که داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد در انتقام به حمله دیروز، صبح امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل به مواضع تیپ 68، مواضع ضد هوایی و مراکز آموزش ارتش سوریه حمله کرده است. ارتش سوریه اعلام کرد، در جریان حمله صبح امروز رژیم صهیونیستی به "قنیطره" یک نفر شهید شد و 7 نفر مجروح شدند.

این تحولات و هشدار فرمانده شاخه شمال ارتش اسرائیل درباره "جنگ سوم لبنان" با فرمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران همزمان شده است. البته باید به همزمانی دیگری نیز اشاره کرد. آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و غرب در وین و اظهارات مقامات دو طرف درباره پیشرفت خوب مذاکرات.

هاآرتص نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به وزارت دفاع  دستور داده تا روند آماده‌سازی و تجهیز ارتش برای اقدام نظامی احتمالی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در سال 2014 ادامه یابد. به همین منظور بودجه‌ای 10 میلیارد "شکـِـل" (حدود 3 میلیارد دلار) برای این کار اختصاص داده شده است.

موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل پس از دریافت این فرمان سریعا به ارتش اسرائیل دستور تداوم حفظ آمادگی برای حمله به ایران را صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها