پارلمانی که ورود فندک به آن ممنوع است

پارلمانی که ورود فندک به آن ممنوع است
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 10:18

مجلس نمایندگان اردن در اقدامی منحصر به فرد، از ورود " فندک " به داخل صحن مجلس جلوگیری کرد.

کارکنان اداری مجلس اردن در اقدامی بی سابقه، "فندک"های شهروندانی که قصد حضور در جلسه مجلس را داشتند، گرفتند و اجازه ندادند که آنها را به داخل صحن مجلس ببرند و این اقدام، تعجب بسیاری از حاضران در جلسه را برانگیخت.

به گفته شاهدانی که در جلسه مجلس اردن حضور یافتند، کارکنان مجلس که لباس شخصی پوشیده بودند، شهروندان را بازرسی می کردند و قبل از دادن اجازه ورود به آنان، فندک هایشان را می گرفتند.

این درحالیست که تا کنون هیچ بیانیه رسمی دراین باره از سوی مجلس نمایندگان اردن صادر نشده است.

جلوگیری از ورود فندک به داخل مجلس اردن در پی اقدام هفته گذشته یک شهروند اردنی صورت می گیرد که هنگام حضور در یکی از جلسات مجلس در جایگاه میهمانان، پرچم اسرائیل را به آتش کشید.

شهروندان اردنی می توانند به شرط گرفتن مجوز از بخش اداری پارلمان، جلسات مجلس نمایندگان را از نزدیک پیگیری کنند.

مردم اردن درانتظار پایان مهلت مقرر از سوی مجلس نمایندگان اردن به مسئولان اجرایی به منظور اتخاذ تدابیر قطعی در پاسخ به جنایت ترور "رائد زعیتر" قاضی اردنی به دست نظامیان رژیم صهیونیست هستند.

دولت اردن ظهر امروز اعلام کرد که سفیر اسرائیل را اخراج نکرده و همچنین خواسته معترضان مبنی بر فراخوانی سفیر اردن از تل آویو را عملی نکرده است.

یک نظامی صهیونیست هفته گذشته قاضی 38ساله اردنی به نام " رائد زعيتر" را به بهانه تلاش برای گرفتن سلاح یک تفنگدار صهیونیست به قتل رساند. وی از طریق گذرگاه الکرامه (در مرز اردن و کرانه باختری) قصد ورود به اردن را داشت.

پس از این حادثه، مجلس نمایندگان اردن به دولت این کشور تا روز سه شنبه مهلت داد تا سفیر اسرائیل را از امان اخراج کند.

اردن در سال 1994 توافقنامه صلح موسوم به "وادی عربه" را با رژیم اسرائیل امضا کرده و امضای این توافقنامه موجب عادی سازی روابط میان دو طرف شد.

پربیننده ترین خبرها