نیمه غربی سوریه امن شده است

نیمه غربی سوریه امن شده است
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 13:44

پس از دستاورد نظامی گسترده ارتش سوریه در منطقه قلمون بویژه بازپس گیری شهر راهبردی "یبرود"، دولت سوریه توانست امنیت مناطق وسیعی از خاک کشور را تامین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر "سلیم حربا" کارشناس مسایل راهبردی تاکید کرد که نیمه غربی سوریه اینک امن شده است و به عبارت دیگر مساحتی حدودا به طول 600 تا 700 کیلومتر و عرض 50 تا 150 کیلومتر، ایمنی یافته است. این مساحت گسترده، استانهایی در جنوب دمشق تا مرز ترکیه و مناطق ساحلی و حمص را شامل می شود. البته در این محدوده، چند "کانون" حضور تروریست ها -مانند شهرک الحصن- وجود دارد که با توجه به پیشروی سریع ارتش عربی سوریه در حال سقوط هستند، از این رو در نیمه غربی سوریه اکنون فقط به پیگیری های امنیتی نیاز است و نه عملیات نظامی گسترده.

حربا با اشاره به این که حدود 80 درصد از مساحت نیمه شرقی سوریه را بیایان تشکیل می دهد، گفت: ارتش سوریه می تواند این مناطق را به کنترل در آورد و عملیات خود را در مناطق دیگری که در حال شکست هستند، پیگیری کند.

نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه 26 اسفند موفق شدند شهر «یبرود» مهمترین نقطه در منطقه استراتژیک «القلمون» را تصرف کنند و به حضور و فعالیت تروریست‌ها در آن پایان دهند.

منطقه القلمون و به ویژه شهر یبرود، در معادلات میدانی گروه‌های تروریستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از دست دادن آن به معنای قطع ارتباط گروه‌های تروریستی شمال با جنوب از یک‌سو؛ و با مرز لبنان از سوی دیگر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها