نتانیاهو بر حفظ روابط با اردن اصرار دارد

نتانیاهو بر حفظ روابط با اردن اصرار دارد
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 14:05

کارشناسان صهیونیست با تلاش برای توجیه عذرخواهی رسمی نتانیاهو از مقامات اردن در خصوص کشته شدن یک قاضی اردنی، علل اهمیت حفظ روابط با اردن را بررسی کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العالم " شمریت مئیر" سردبیر ارشد سایت خبری تحلیلی "مصدر" رژیم صهیونیستی در این باره گفت: با توجه به مرزهای طولانی بین اردن و اسرائیل، ثبات و آرامش در این کشور برای حفظ امنیت داخلی اسرائیل بسیار حائز اهمیت است. تاثیر اردن بر امنیت اسرائیل، بیشتر از مصر است.

وی افزود: اسرائیل در حال حاضر سیاستهای خارجی خود را بر اساس تقویت روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و اردن و محور اهل سنت ترسیم کرده است. کشته شدن قاضی اردن در شرایط کاملا نامناسب صورت گرفت. بنابراین عذر خواهی نخست وزیر از کشته شدن قاضی اردنی برای رفع بحران در روابط دو جانبه امری بدیهی است.

نتانیاهو در خصوص کشته شدن غیر نظامیان فلسطینی تا کنون عذر خواهی نکرده است، اما برای فروکش کردن بحران با اردن، پس از حادثه کشته شدن قاضی اردنی رسما از مقامات این کشورعذر خواهی کرد.

"رون بن یشای" تحلیلگر مسائل امنیتی در سایت تحلیلی "وای نت" در خصوص اهمیت راهبردی روابط رژیم صهیونیستی با اردن گفت: اردن حد فاصل میان اسرائیل و عناصر القاعده در سوریه و عراق است.

وی افزود: برقراری هرگونه توافق نامه صلح با طرف های فلسطینی، تنها در صورت وجود ثبات و آرامش در اردن میسر می شود.
 

پربیننده ترین خبرها