ارتش سوریه قلعه استراتژیک مرزی را پس گرفت

ارتش سوریه قلعه استراتژیک مرزی را پس گرفت
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 19:30

ارتش سوریه در ادامه عملیات برای پاکسازی مناطق هم مرز با لبنان، قلعه تاریخی "الحصن" در استان حمص را به کنترل خود درآورد و پرچم سوریه را بر فراز آن برافراشت.

خبرنگار شبکه العالم عصر پنج شنبه گزارش داد، به دنبال گسترش دامنه عملیات ارتش سوریه پس از بازپس گیری شهر استراتژیک "یبرود" در حومه دمشق، نیروهای ارتش شهر الحصن در حومه غربی حمص و قلعه تاریخی آن را که مشرف بر مرزهای سوریه و لبنان است از تروریست ها بازپس گرفتند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز تصاویری از نیروهای ارتش در داخل این قلعه و برافراشته شدن پرچم این کشور بر فراز بلندترین بخش آن، پخش کرد.

یک منبع نظامی اعلام کرد 11 عنصر مسلح وابسته به گروهک "جند الشام" در حال فرار از شهر الحصن به سوی خاک لبنان، در یک کمین نیروهای ارتش کشته شدند.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان نیروهای مردمی مدافع دولت سوریه، در حمص اعلام کرد در جریان درگیری های دو روز اخیر 40 نفر از عناصر گروههای مسلح کشته شده اند. همچنین ارتش و نیروهای مردمی، شهرک شویهد در نزدیکی الحصن را به کنترل خودشان درآورده اند.

ارتش سوریه اخیرا این قلعه را که از حدود دو سال پیش تاکنون در اشغال گروههای تروریستی بود به محاصره خود درآورده بود.
شهر الحصن، آخرین پناهگاه تروریست ها در حومه غربی حمص بود و کنترل نیروهای ارتش بر این قلعه به منزله قطع بسته شدن مسیر تردد گروههای مسلح از سوریه به لبنان از این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها