"به جای مصر، ایران در شورای همکاری عضو شود"

شنبه 2 فروردين 1393 - 12:06

برخی نمایندگان پارلمان کویت خواستار عضویت ایران، عراق و یمن در شورای همکاری خلیج فارس شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی نمایندگان در مجلس امت (پارلمان) کویت با استناد به اصل "الاقربون اولی بالمعروف" (نزدیکان به نیکی سزاوارترند)، خواستار پیوستن ایران، عراق و یمن به جای مصر و اردن به شورای همکاری خلیج فارس شدند.

به نوشته روزنامه "الرأی" کویت، "عدنان عبدالصمد" نماینده کویتی تاکید کرد: اگر یک نهاد سیاسی منطقه ای با حضور ایران و عربستان تشکیل شود، بسیاری از مشکلات پیچیده نه فقط در سطح منطقه بلکه در سطح جهان عرب و اسلام، حل و فصل می شود.

"عبدالحمید دشتی" نماینده دیگر کویتی گفت: پیوستن ایران و عراق به شورای همکاری خلیج فارس بر پایه "الاقربون اولی بالمعروف" است؛ زیرا آنها نسبت به اردن و مصر که "ضاحی خلفان" رئیس پلیس و مدیر امنیت عمومی دوبی خواستار پیوستن آنها به شورای همکاری خلیج فارس شده بود، سزاوارترند.

"سوسن الشاعر" نویسنده و روزنامه نگار نیز در تماسی با شبکه سعودی العربیه با اشاره به خطرات بین المللی متعدد فراروی کشورهای منطقه، تاکید کرد که در مرحله فعلی باید از اصطکاک با ایران اجتناب کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اکنون عراق، یمن، اردن و مراکش نامزد عضویت در این شورا هستند و در جلسات آن حضور می یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها