جمعیت وفاق: جهان با تبعیض در بحرین مقابله کند

جمعیت وفاق: جهان با تبعیض در بحرین مقابله کند
شنبه 2 فروردين 1393 - 14:31

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین با اشاره به سیاست های تبعیض آمیز طائفه ای رژیم آل خلیفه، از جامعه جهانی خواست تا موضع قاطعی درقبال این سیاستها اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، طاهر الموسوی از مسئولان ارشد جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در سخنانی تاکید کرد: انقلاب ملت بحرین، سیاستهای تبعیض آمیز طائفه ای رژیم را آشکارتر کرد.

وی خواستار اتخاذ موضع بین المللی در قبال سیاست تبعیض آمیز مذهبی رژیم بحرین شد و گفت: تظاهرات گسترده روز گذشته در بحرین، در ادامه تظاهرات سه سال اخیر مردم این کشور صورت می گیرد و بحرین اینک در چهارمین سال از انقلاب خود به سر می برد.

الموسوی تصریح کرد: پرونده سیاست تبعیض آمیز طائفه ای یکی از مهمترین پرونده های پیچیده ای است که رژیم بحرین آن را دنبال می کند. مساله اقدامات تبعیض آمیز طائفه ای در بحرین تازگی ندارد اما انقلاب ملت بحرین موجب شد تا چهره رژیم در اجرای سیاست منفور تبعیض طائفه ای بیش از پیش برملا شود.

این عضو جمعیت وفاق اظهار داشت: برخی از جریان های بحرینی در آخرین گزارش های منتشر شده تاکید کرده اند که تبعیض طائفه ای در مشاغل دولتی و پست های اداری و آموزشی، اعطای بورسیه و حتی در سطوح دیگر مانند پزشکی و ورزش به اوج خود رسیده است.

الموسوی گفت: عامل اصلی وجود تبعیض در بحرین، حضور قدرت مستبد در کشور است که تمام تصمیمات و عزل و نصب ها را در اختیار خود گرفته و دستگاه های قضایی و اجرایی و قانونگذاری نیز تحت سلطه این قدرت مستبد قرار دارد و این شرایط ایجاب می کند که موضعی بین المللی و اخلاقی درقبال این تبعیض ها اتخاذ شود.

این مسئول ارشد جمعیت وفاق تصریح کرد: اگر در کشور قدرتی وجود داشت که در برابر نهادهای قانونگذاری واقعی مورد بازخواست قرار می گرفت، چنین وضعیت تبعیض آمیزی در کشور به وجود نمی آمد، اما تا زمانی که رژیم بدون توجه به خواست و اراده مردمی به حکومت ادامه می دهد، این تبعیضها ادامه خواهد داشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها