سیسی به افسران ارتش پژو هدیه می‌دهد

سیسی به افسران ارتش پژو هدیه می‌دهد
شنبه 2 فروردين 1393 - 16:56

عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع و فرمانده کل ارتش مصر که جدی‌ترین گزینه برای ریاست جمهوری آتی این کشور شناخته می شود، 1100 دستگاه خودروی پژو برای هدیه دادن به افسران بلندپایه ارتش خریداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که به نظر می رسد عبدالفتاح سیسی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، می توان سفارش خرید 1100 دستگاه خودروی پژو برای هدیه دادن به افسران ارشد را تلاش برای جلب رضایت و حمایت افسران بلند پایه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دانست.

مجله "بورس" مصر به نقل از شرکت "سرمایه گذاری و توسعه عربی" در قاهره که نماینده شرکت پژو است، می نویسد این شرکت قراردادی به مبلغ 103 میلیون جنیه برای فروش 1100 دستگاه خودروی پژو با نیروهای مسلح مصر امضا کرده است.

این قرارداد 15 میلیون دلاری در حالی منعقد شده است که ارزش پول مصر در برابر سایر ارزهای خارجی به شدت کاهش و نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته است.

جالب اینکه عبدالفتاح سیسی اخیرا در جمع دانشجویان از مردم مصر خواسته بود اوضاع دشوار کشور را تحمل و صرفه جویی کنند.

"عبدالفتاح سعید حسین خلیل سیسی" در آگوست سال ۲۰۱۲  با فرمان "محمد مرسی" رئیس جمهور وقت مصر، جانشین محمد حسین طنطاوی شد. بسیاری این جابجایی را تلاش اخوان المسلمین برای قبضه قدرت برشمردند، اما نیروهای مسلح مصر به سرکردگی سیسی در اول ژوئیهٔ ۲۰۱۳ به محمد مرسی ۴۸ ساعت برای حل بحران کشور وقت داد و پس از پایان ضرب الاجل، سیسی در سوم ژوئیهٔ مرسی را برکنار و عدلی منصور را به عنوان رئیس دولت موقت منصوب کرد.

سیسی در ژانویهٔ ۲۰۱۴ به دستور عدلی منصور، به درجه فیلد مارشال ارتقا پیدا کرد و اکنون جدی ترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری مصر به حساب می آید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها