آمار جالب از "ترین"های تروریست‌ها در سوریه

آمار جالب از
شنبه 2 فروردين 1393 - 18:42

یک مرکز آمار آمریکایی، شمار تروریست‌های خارجی را که از آوریل 2011 تا دسامبر 2013 علیه ارتش سوریه جنگیده‌اند، بیش از 284 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مرکز آماری IAC آمریکا در گزارشی از آمار مربوط به فعالیت تروریست ها و حامیان آنها در سوریه، شمار تروریست‌های خارجی حاضر در سوریه از آغاز بحران این کشور را بیش از 284 هزار نفر اعلام کرد که از 87 ملیت مختلف هستند.

بنا بر اعلام شبکه خبری دولتی سوریه، در گزارش این سازمان آمریکایی آمده است: 58 هزار از این عده به هلاکت رسیده اند، 82 هزار نفر سوریه را ترک کردند، 12 هزار نفر مفقود هستند و 96 هزار نفر همچنان در کنار النصره، داعش و سایر گروههای مسلح می‌جنگند.

افراد مزبور از 87 ملیت مختلف هستند که بزرگ‌ترین تجمع تروریستی از لحاظ تعداد و تنوع ملیت ها به شمار می آید.

- بیشترین شمار تروریستهایی در یک زمان در سوریه حضور داشتند، مربوط به دسامبر 2013 است و تعداد آنان 143 هزار نفر بوده است.

- شمار تروریست‌های دارای تابعیت اروپایی و آمریکایی 12 هزار و 760 نفر است که 2083 نفر از آنان بازگشتند و تابعیت 574 نفر از آنان لغو شد.

- عربستان با 19700 نفر دارای بیشترین تعداد تروریست غیرسوری است که تاکنون حدود چهار هزار نفر از آنان به هلاکت رسیده اند.

- تونس اولین کشوری است که زنان را برای جهاد نکاح به سوریه اعزام کرد که شمار آنان 96 نفر بوده و 18 نفر از آنان به هلاکت رسیده اند.

دلارهای نفتی عربی در جیب تروریست‌ها
بنا بر این گزارش تاکنون حدود 34 میلیارد دلار از سوی کشورهای عربی خلیج فارس برای حمایت از تروریست‌ها در سوریه هزینه شده که قطر با 13 میلیارد دلار در رأس این کشورها قرار دارد و عربستان 11 میلیارد دلار و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم جمعا 10 میلیارد دلار برای تامین هزینه فعالیت تروریست های مسلح پرداخته اند.

ورزیده‌ترین و بی‌تجربه‌ترین تروریست‌ها
بنا بر این آمار، جنگجویان چچنی آموزش دیده ترین افراد و جنگجویان سعودی کم تجربه ترین تروریست‌های حاضر در سوریه هستند و جنگجویان لبنانی بیشترین آمار "فرار" را داشته اند.

- ارتش ترکیه تاکنون 247 سرباز و افسر را در جنگهای مزبور از دست داده که به نام «قربانیان حملات حزب کارگران کردستان یا مرگ در جریان آموزش نظامی» ثبت شده اند.

- اولین اقدام مسلحانه خارجی در سوریه در تاریخ 19/4/2011 بود که در جریان آن یک جنگجوی لبنانی از عکار در حمله به بزرگراه شهر بانیاس دست داشت.

- بنا بر گزارش این مرکز، بیمارستانهای ترکیه نیز در زمینه سرقت و تجارت اعضای بدن قربانیان نبرد در سوریه، در رتبه اول هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها