هلاکت تروریست‌های النصره در کمین ارتش سوریه

هلاکت تروریست‌های النصره در کمین ارتش سوریه
شنبه 2 فروردين 1393 - 21:33

در کمین ارتش سوریه در استان ریف دمشق 12 تن از افراد مسلح جبهه النصره به هلاکت رسیدند و بقیه به اسارت در آمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک فرمانده ارتش سوریه به خبرگزاری این کشور گفت: اهالی منطقه ورود یک گروه تروریستی از اردن به منطقه "عدرا" را گزارش دادند و ما در منطقه المعامل غوطه شرقی در مسیر تروریست ها کمین کردیم و توانستیم 12 تن از آنها را به هلاکت رسانده و بقیه را به اسارت در آوریم.

از این کاروان تروریستی مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و دارو کشف و ضبط شد.

وی افزود: کمین های ارتش در غوطه شرقی استان ریف دمشق که با هدف رصد جابه جایی تروریست ها از کشورهای همسایه انجام می شود، تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها تروریست منجر شده است.

در دیگر تحولات میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته، ارتش به مواضع تروریست ها در حومه استان حمص حمله کردند. در این حمله بیش از 10 تن از افراد مسلح کشته و چند دستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین منهدم شدند.

از سوی دیگر یک منبع مطلع در استانداری حمص به خبرگزاری سانا گفت: نیروهای ارتش، 2 دستگاه خودرو مجهز به تیربار سنگین، 2 دستگاه خودرو حامل تجهیزات و مهمات و توپ 23 میلیمتری تروریست ها را در "جب الجراح" منهدم کرد. نیروهای ارتش همچنین چند فرد مسلح را در "تلبیسه" به هلاکت رساندند.

وی افزود:21 فرد مسلح نیز در بخش قدیمی شهر حمص سلاح های خود را به زمین گذاشتند و خود را به ارتش تسلیم کردند.

لاذقیه نیز در چند ساعت گذشته شاهد پیشرفت های ارتش سوریه بود. ارتش یک انبار حاوی چندین فروند موشک، مهمات و چند دستگاه خودرو مجهز به تیربار و خمپاره اندار سنگین را حومه شمالی لاذقیه منهدم کرد و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

یک منبع آگاه در لاذقیه گفت: در میان تروریست هایی که در عملیات ارتش در روستاهای حومه شمالی لاذقیه به هلاکت رسیدند چند نفر از اتباع عربستان سعودی به چشم می خورند و 2 تن از آنها "ابواسلام التمیمی" فرمانده گروه موسوم به "انصار الشام"، "ایهان الشریقی" از فرماندهان گروه جبهه النصره وابسته به القاعده هستند.

ارتش سوریه همچنین یک دستگاه خودرو حامل موشک انداز را در روستای "الزویک" از توابع استان حمص منهدم کرد و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها