سینا هزار روز دیگر "دُبی" می‌شود!

سینا هزار روز دیگر
شنبه 2 فروردين 1393 - 22:43

مصر تلاش دارد تا شبه جزیره سینا را به "دبی" دوم تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد غریب " کارشناس گردشگری و رئیس اتحادیه راهنمایان تورهای گردشگری در کشورهای عربی گفت: این اتحادیه طرح تبدیل سینا به "دُبی دوم" را طی هزار روز در دست دارد. این طرح مبتنی بر بهره برداری از امکانات دریایی و فضاهای آبی این منطقه است، در این صورت سفرهای مشترکی از طریق دو خلیج "عقبه" و "سوئز" میان اردن، عربستان و مصر شکل می گیرد و با توجه به حجم زیاد عملیات عمرانی در بندر "نویبع" می توان  در روز آزاد سازی سینا، این طرح را افتتاح کرد.

"عبدالرحیم ریحان" سخنگوی این اتحادیه نیز گفت: جزیئات این طرح به گونه ای است که بندر نویبع علاوه بر فعالیت های روزانه خود می تواند میزبان قایق های گردشگران نیز باشد.

وی افزود: این طرح به دنبال تبدیل شبه جزیره سینا به بزرگترین تفریح گاه سیاحتی بین المللی و درمانی است.

شایان ذکر است هیاتی از اتحادیه راهنمایان تورهای گردشگری کشورهای عربی به دعوت "خالد فوده" استاندار جنوب سینا در مراسم جشن بیست و پنجمین سال آزاد سازی "طابا" از چنگال رژیم صهیونیستی شرکت داشتند.

25 سال پیش، در روز پانزدهم مارس سال 1989 میلادی، سرزمین طابا در شمال شرقی مصر، پس از سالها از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد شد. این رژیم ، صحرای سینا را که منطقه طابا در شرق آن قرار دارد، در جریان جنگ سال 1967 اشغال کرد. با امضای پیمان کمپ دیوید درسال 1987 ، رژیم تل آویو پذیرفت که صحرای سینا را به مصر بازگرداند . با آنکه رژیم صهیونیستی قسمتهایی از این صحرا را تخلیه کرد ، اما به اشغال منطقه مهم طابا در شمال خلیج عقبه ، ادامه داد تا آنکه پس از گفتگوهای متعدد و در اثر فشارهای بین المللی، درسال 1989 مجبور به عقب نشینی از این ناحیه شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها