درخواست برای قصاص عاملان شهادت 150 بحرینی

درخواست برای قصاص عاملان شهادت 150 بحرینی
يکشنبه 3 فروردين 1393 - 17:19

مردم بحرین در مراسم ختم شهید "الحاوی" که مدتی قبل به خاطر تنفس گاز سمی در جزیره ستره به شهادت رسید، قصاص 150 شهید انتفاضه بحرین را خواستار شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مزدوران آل خلیفه تظاهرات مسالمت آمیز مردم در برخی از مناطق بحرین را با باتوم، گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی سرکوب کردند.

تظاهرکنندگان در مناطق مختلف بحرین، حق تعیین سرنوشت، خروج اشغالگران سعودی، آزادی زندانیان و توقف کشتار شهروندان را خواستار شده و تاکید کردند، عزم آنها برای دستیابی دمکراسی سست نمی شود.

بر اساس آمار گروه های حامی انقلاب بحرین، تاکنون 155 شهروند این کشور از آغاز انقلاب در 14 فوریه سال 2011 میلادی به شهادت رسیده اند.

سرکوب معترضان بحرینی در حالی صورت می گیرد که مخالفان، رژیم آل خلیفه را به ایجاد حوادث ساختگی برای توجیح وضعیت امنیتی متهم می کنند.

در همین راستا، وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای بدون اشاره به جزییات، از انفجار بمب در جزیره ستره در شرق منامه خبر داد و افزود، بر اثر این انفجار یک پلیس مجروح شد. در رویدادی دیگر، مقامهای بحرین مدعی شدند افراد ناشناس با قراردادن یک کپسول گاز در خودرویی در یکی از خیابانهای منامه باعث آتش گرفتن خودرو و وارد شدن خسارت به خودروی کنار آن شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها