واکنش ‌سازمان ‌ملل ‌به‌ حکم ‌اعدام هواداران اخوان

واکنش ‌سازمان ‌ملل ‌به‌ حکم ‌اعدام هواداران اخوان
سه شنبه 5 فروردين 1393 - 18:47

سازمان ملل متحد روز سه شنبه حکم اعدام 529 تن از متهمان ِ هوادار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شدۀ مصر را به مثابه نقض حقوق بشر بین المللی دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت کافلی" سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل تصریح کرد: شمار خیره کننده افرادی که در این پرونده به اعدام محکوم شده اند، در تاریخ معاصر بی سابقه است.

وی افزود: صدور حکم اعدام جمعی، آن هم پس از محاکمه ای که سرشار از تخلفات اجرایی در آیین دادرسی بود، به مثابه نقض قوانین بین المللی حقوق بشر است.

دادگاه مصر، دیروز 529 تن از متهمان گروه اخوان المسلمین را در خصوص پرونده خشونت های المنیا در جنوب قاهره، به اعدام محکوم کرد.

تلویزیون رسمی مصر تاکید کرد که 16 تن از متهمان تبرئه شدند و دادگاه کیفری المنیا، پرونده محکومان به اعدام را به مفتی مصر واگذار کرد. بر پایه این گزارش، 153 تن از محکومان به اعدام در بازداشت به سر می برند و بقیه فراری هستند.

اتهام مطرح شده علیه این افراد، تجاوز به یک مرکز پلیس در المنیا و قتل یک سرهنگ و اقدام به قتل یک پلیس و یک افسر و همچنین تیراندازی و چیره شدن بر سلاح ها و مهمات این مرکز پلیس است.

رسیدگی به پرونده و صدور حکم این متهمان، در یک جلسه صورت گرفت.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها