باندهای قاچاق اعضا در اردوگاه‌های آوارگان سوری

باندهای قاچاق اعضا در اردوگاه‌های آوارگان سوری
سه شنبه 5 فروردين 1393 - 20:32

رئیس بخش پزشک قانونی دانشگاه دمشق هشدار داد، جنگ تحمیل شده علیه سوریه مناطق شمالی و شرقی این کشور و اردوگاه‌های آوارگان را به جولانگاه باندهای قاچاق اعضای بدن تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین نوفل" روز سه شنبه به روزنامه سوری "وطن" گفت: بیش از 18 هزار مورد سرقت اعضای بدن در مناطق شمالی روی داده است که بیشتر قربانیان این حوادث کودکان هستند.
وی افزود: بیش از 100 هزار کودک سوری در اردوگاه های آوارگان در ترکیه در معرض همین سرنوشت قرار دارند و به شیوه‌های مختلف از آنان سوء استفاده می‌شود.
حسین نوفل تأکید کرد: این اردوگاه‌ها باید تحت نظارت و حمایت سازمان ملل متحد باشد، ولی هیچکس از کودکان سرزمین ما حمایت نمی کند.
رئیس بخش پزشکی قانونی دانشگاه دمشق اظهار داشت: 80 درصد از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان سوری از زنان و کودکان هستند که اکنون به شیوه‌های مختلف در معرض سوء استفاده قرار دارند.
حسین نوفل گفت: طی 3 سال گذشته ده‌ها هزار مورد قاچاق انسان علیه شهروندان سوری صورت گرفته است.
حسین نوفل تأکید کرد: مدارس و بیمارستانهای سوریه هدف اقدامات ویرانگرانه و برنامه ریزی شده و گسترده‌ای قرار گرفته است؛ اقداماتی که هدف از آنها دور کردن شهروندان از آموزش و یا دریافت خدمات درمانی و گسترش جهل و بیماری در سوریه است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا شاهد سوء استفاده از کودکان در توزیع مواد مخدر، و همچنین اقدامات مسلحانه و تبدیل آنان به افراد جنایتکار، هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها