شکار بالون جاسوسی ترکیه در لاذقیه

شکار بالون جاسوسی ترکیه در لاذقیه
چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 11:36

دمشق، (العالم) - یک بالون جاسوسی مجهز به دوربین های نظامی متعلق به ارتش ترکیه، توسط ارتش سوریه بر فراز شهر سلمی واقع در استان لاذقیه هدف قرار گرفت و منهدم شد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش سوریه در درگیری  با تروریست هایی که از ترکیه عازم این کشور شده بودند، با هدف قرار دادن و هلاکت شمار زیادی از آنها، از پیشروی آنان به خاک این کشور جلوگیری کرد.

گفتنی است که ارتش سوریه دو تپه استراتژیک النسر و 45 را در منطقه لاذقیه تحت تسلط خود دارد و درگیری های شدیدی در منطقه میان ارتش سوریه و تروریست ها در جریان است.

درهمین راستا توپخانه ترکیه نیز برای تسهیل ورود گروه های تروریستی به ریف لاذقیه، پایگاه های ارتش سوریه در شهر مرزی کسب را گلوله باران می کند.

 نیروی دفاع هوایی سوریه نیز یک جنگنده ترکیه را در مرزهای مشترک تعقیب کرد و مراکز تجمع تروریست ها در نوار مرزی و در اطراف گذرگاه کسب مورد هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین در درگیری های شدید با افراد مسلح در ارتفاعات مهم و راهبردی النسر در نزدیکی شهر کسب، بر این ارتفاعات تسلط یافت و شمار زیادی از تروریست های گروهک النصره را به هلاکت رساند.

عملیات نظامی در استان لاذقیه پیچیده به نظر می رسد و برخی منابع نیز از همکاری مستقیم عربستان و ترکیه در درگیری کسب خبر داده و اعلام کرده اند که ترکیه مسائل میدانی جنگ مانند حمایت و تجهیز تروریست ها را بر عهده دارد و نظامیان عربستانی نیز فرماندهی عملیات را از طریق اتاق عملیات موجود در ترکیه با مدیریت یک فرمانده چچنی بر عهده دارد.

"حمیدی العبدالله" پژوهشگر مسائل راهبردی، در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: تروریست ها با پوشش توپخانه ترکیه اقدام به حمله می کنند و نیروهای هوایی ترکیه برای ورود آنان به خاک سوریه لحظاتی وارد عمل می شوند و حتی سیم های خاردار برای ورود این افراد به خاک سوریه برچیده می شود.

وی افزود: عربستان سعودی این عملیات را مدیریت کرده و سلاح و تجهیزات ارسال می کند که این اقدامات با اظهارات اخیر مقامات این کشور مبنی بر مبارزه با تروریسم کاملا در تضاد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها