انگلیس نمی‌تواند از گاز روسیه صرف‌نظر کند

انگلیس نمی‌تواند از گاز روسیه صرف‌نظر کند
چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 15:37

با وجود تهدیدهای سران اتحادیه اروپا در مورد تصویب تحریم‌های جدید علیه مسکو، لندن نمی‌تواند از خرید مستقیم گاز طبیعی روسیه صرف نظر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مطبوعات انگلیس روز چهارشنبه اعلام کردند، به رغم تهدیدهای سران اتحادیه اروپا در مورد وضع تحریم های جدید علیه مسکو، انگلیس قصد ندارد از خرید مستقیم گاز طبیعی روسیه صرف نظر کند.

روزنامه انگلیسی هافینگتون پست نوشت: "سنتریکا، مهمترین شرکت انگلیسی در زمینه انرژی که شرکت گاز انگلیس از شرکت های تابعه آن به شمار می رود، از اکتبر 2014 واردات گاز روسیه را آغاز خواهد کرد و با وجود اقدامات دیپلماتیک مربوط به اوکراین و فشار بر سیاستمداران اروپایی به منظور کاهش وابستگی اروپا به روسیه در زمینه انرژی، این نیاز ادامه خواهد داشت.

به نوشته این روزنامه، طی سال های اخیر تولید گاز در انگلیس سالانه هفت درصد کاهش داشته است. در حال حاضر، این کشور به طور مستقیم از روسیه گاز وارد نمی کند بلکه از طریق آلمان و دیگر کشورهای اروپایی واردات گاز خود را انجام می دهد.

در سال 2012 انگلیس حدود 50 درصد از 91 میلیارد متر مکعب گاز مصرفی خود را تولید کرد و 29 درصد گاز مورد نیاز این کشور از نروژ، هفت درصد از هلند، سه درصد از بلژیک و حدود 15 درصد نیز از قطر وارد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها