چرا آمریکا شمار قربانیان رانش زمین را اعلام نمی‌کند؟

چرا آمریکا شمار قربانیان رانش زمین را اعلام نمی‌کند؟
شنبه 9 فروردين 1393 - 13:28

العالم - مقامات فدرال در ایالت واشنگتن آمریکا روز جمعه با تاکید بر این که شمار قربانیان رانش زمین در روستای اوسو در این ایالت به زودی افزایش خواهد یافت، بار دیگر از اعلام شمار مشخص کشته‌های این حادثه طفره رفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات آمریکایی با گذشت چند روز از حادثه رانش زمین در این کشور، از اعلام شمار واقعی قربانیان این حادثه طفره می روند. شمار قربانیان حادثه رانش زمین در ایالت واشنگتن، براساس آمار رسمی اعلام شده در روز جمعه بین 16 تا 17 کشته و 190 مفقود است.

فرانس پرس گزارش داد: مسئولان آمریکایی اوایل هفته نیز اعلام کردند که هشت جسد را از زیر خاک بیرون آورده اند که با این احتساب، شمار آمار اولیه قربانیان به 25 نفر افزایش می یابد.

"تریویس هاتس" رئیس یگان دفاع شهری منطقه سنوعومیش در شمال سیاتل در آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که آمار قربانیان در طول روزهای آینده "به شدت" افزایش خواهد یافت. اما تا روز جمعه، مقامات واشنگتن تنها تایید کردند که یک قربانی دیگر به جمع قربانیان این حادثه افزوده شده است.

هاتس گفت: اجساد دیگری بیرون آورده شده است اما به پزشکی قانونی تحویل شده اند که تنها مرجع رسمی اعلام مرگ این افراد است.

وی در پاسخ اصرار خبرنگاران درباره علت تعویق مکرر اعلام آمار قربانیان گفت: این وضعیت برای مردمی که نزدیکان خود را از دست دادند، دشوار است، لذا ساده نیست که بگوییم؛ بفرمایید، این هم آمار!

190 نفر همچنان پس از رانش زمین اواخر هفته گذشته در روستای اوسو در نزدیک شهر سیاتل مفقود هستند و از روز شنبه هیچ فردی زنده یافته نشده است. حدود 200 جستجوگر و امدادرسان از سراسر این ایالت برای کمک به این روستا رفته اند و این افراد برای یافتن نجات یافته گان احتمالی به جستجوی منطقه پرداخته اند اما تلاش های آنها با شکست مواجه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها