پادشاه مغرب به تروریست سلفی اقتدا کرد

پادشاه مغرب به تروریست سلفی اقتدا کرد
شنبه 9 فروردين 1393 - 16:39

پادشاه مغرب، دیروز نماز جمعه را به امامت یک مبلغ سلفی که تاچندی پیش به جرم دست داشتن در حملات تروریستی در زندان بود، به جا آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد ششم پادشاه مغرب روز گذشته در نماز جمعه شهر طنجه حاضر شد و به یک متهم محکوم به ترویج تروریسم، اقتدا کرد.

"محمد الفزازی" که یکی از مبلّغین سلفی مغرب است و هشت سال به جرم ترویج تروریسم در زندان به سر برده، دیروز (28 مارس) خطبه های نماز جمعه را در مسجد طارق بن زیاد شهر طنجه در شمال مغرب ایراد کرد و تلویزیون ملی این کشور هم مستقیما این خطبه‌ها را که "محمد ششم" پادشاه مغرب نیز از نزدیک به آن گوش می داد، پخش کرد.

الفزازی در فرازهای مختلف خطبه های نماز جمعه زبان به تمجید از ملک محمد ششم گشود و "اقدامات قابل توجه وی در پیشرفت کشور و بهبود معیشت مردم" را ستود. پس از نماز جمعه هم پادشاه و امام جماعت متهم به تروریست پروری دقایقی را با هم گفتگو کردند.

الفزازی دو هفته پس از انفجارهای تروریستی روز 16 مه 2003 شهر دارالبیضاء که 45 کشته برجای گذاشت، بازداشت شد و در دادگاه به جرم دست داشتن در این حملات از طریق ترویج افکار تندروانه و دامن زدن به ترویسم، به 30 سال حبس محکوم گردید؛ ولی چندی پیش با "عفو ملوکانه" پادشاه مغرب آزاد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها