فعال حقوق بشر عربستانی:

آمریکا نقض آشکار حقوق‌بشر در عربستان را نمی‌بیند

شنبه 9 فروردين 1393 - 18:01

العالم - یک فعال حقوق بشر عربستانی گفت: دولت آمریکا به علت همپیمانی راهبردی خود با رژیم سعودی، چشمش را به روی وضعیت ناگوار حقوق بشر در عربستان بسته است.

"احمد الراشد" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: آمریکا یک کشور استکباری و استعمارگر است و همواره ادعا می کند که از حقوق بشر دفاع می کند و علیه کشورهای نقض کننده حقوق انسان ها موضع گیری می کند، اما ما شاهدیم که سران واشنگتن چشم خود را به موارد نقض حقوق بشر در کشورهای همپیمان خود نظیر عربستان می بندند.

وی افزود: ما بارها از مقامات آمریکا خواستیم تا با استفاده از نفوذ و تاثیرگذاری خود بر سران سعودی از آنها بخواهند تا به حقوق بشر احترام بگذارند اما تاکنون هیچ گامی در این راه برنداشته نشده است.

الراشد گفت: باراک اوباما در زمان برعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری آمریگا وعده داد که زندان گوانتانامو را می بندد اما بعد از به قدرت رسیدن به وعده اش وفا نکرد، حال چگونه می خواهید که خواهان رعایت حقوق بشر در عربستان باشد.

وی با اشاره به صدور احکام ظالمانه در حق فعالان سیاسی در عربستان نیز تصریح کرد: ما بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواستیم که به این وضعیت رسیدگی کند، اما شورای امنیت و سازمان ملل زیر سلطه آمریکا، دست روی دست گذاشته است.

الراشد با اشاره به توافق موقت غرب با ایران درخصوص برنامه هسته ای جمهوری اسلامی نیز، گفت: عربستان درقبال توافقنامه ژنو بین ایران و کشورهای گروه1+5 درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ملاحظاتی را از خود نشان داد اما با این حال، این توافقنامه امضا شد و در جریان آن تهران آنچه را که می خواست از کشورهای غربی گرفت.
tt-29-11:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها