داعش در جدا کردن الانبار از عراق ناکام ماند

داعش در جدا کردن الانبار از عراق ناکام ماند
شنبه 9 فروردين 1393 - 21:09

رئیس کنگره بیداری عراق روز شنبه اعلام کرد که سازمان تروریستی داعش درصدد بود با جدا کردن ارتباط شهرهای استان الانبار از یکدیگر، این استان را از عراق جدا کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد ابوریشه" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش، در جنگ الانبار شکست خورد، به همین سبب سعی کرد شر خود را به سایر استان ها منتقل کند و انفجارهای خونینی که در شهرهای عراقی اتفاق افتاد، حاصل این طرز تفکر است.

وی افزود: این گروهک، پیش از این سعی داشت پیوند شهرهای استان الانبار را یکی پس از دیگری از یکدیگر جدا کند تا سرانجام بتواند این استان را از عراق جدا کند.

ابوریشه خاطر نشان کرد: داعش سعی داشت الانبار را به خاستگاه شر و کشتار در عراق تبدیل کند. این گروهک همچنین با هدف قرار دادن پل های این استان، سعی داشت جلوی امدادرسانی و پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی به نیروهای ارتش عراق را بگیرد.

به گفته وی، دلاورمردی های مردم الانبار در کنار نیروهای امنیتی پلیس محلی و ارتش، مقاصد شوم این گروهک تروریستی را ناکام گذاشت و الانبار همچنان، سرزمینی عراقی باقی ماند.

در انفجار تروریستی که در تاریخ 13 مارس سال جاری میلادی، در پل راوه در غرب الانبار اتفاق افتاد، علاوه بر انهدام بخش عظیمی از پل، چهار تن کشته و شش نفر زخمی شدند.

در این میان، سازمان القاعده و دیگر گروه های تروریستی مسلح در عراق، شیوه ای تازه را در دستور کار خود قرار داده و خودروهای بمب گذاری شده و بمب های خود را در میان مردم و غیرنظامیان منفجر می کنند تا در میان مردم، ترس و وحشت ایجاد کنند، یکی از دلایل اتخاذ این راهکار، بسته شدن راه های تردد آنان توسط نیروهای نظامی و انتظامی عراق است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها