یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات روز زمین

یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات روز زمین
شنبه 9 فروردين 1393 - 21:40

العالم - نظامیان اشغالگر صهیونیستی به تظاهرات فلسطینیان در خیابان های قدس به مناسبت "روز زمین" یورش بردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای اشغالگر صهیونیست با شلیک بمب های صوتی و گاز اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان فلسطینی، برخی از آن ها از جمله عده ای تصویربردار و خبرنگار را مصدوم کردند.
به گزارش سایت روزنامه مصری یوم السابع، تظاهرات فلسطینی ها به مناسبت "روز زمین " مصادف با "30 مارس" از مقابل موزه فلسطین در مرکز قدس به سمت خیابان های "الزهراء" و "صلاح الدین" شروع شد که از همان ابتدا با یورش نیروهای اشغالگر صهیونیست روبرو شد.
فلسطینی های شرکت کننده دراین تظاهرات اعم از زن و مرد و کودک پرچم فلسطین را در دست داشتند و شعارهای ملی سر می دادند.
این تظاهرات هر سال بنا به دعوت گروه های ملی و جوانان فلسطینی به مناسبت "روز زمین" در قدس برگزار می شود و نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز هر ساله اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان فلسطینی می کنند.
"سلوى هديب" عضو شورای انقلابی جنبش فتح در حاشیه این تظاهرات گفت: اهالی قدس شریف مقاوم هستند و رفتارهای سرکوبگرانه نیروهای اشغالگر صهیونیست آنان را از مبارزه در راه آزادسازی قدس باز نخواهد داشت.
هدیب افزود: هر روز، روز، سرزمین پایدار است زیرا رژیم صهیونیستی همچنان اراضی فلسطینی را در مناطق مختلف فلسطین مصادره و به شهرک سازی و یهودی سازی قدس اقدام می کند و ساکنان قدس آماده اند که خود را در برای آزادی فلسطین فدا کنند.
"اود أبولبده" یکی از ترتیب دهندگان این تظاهرات نیز گفت: این اقدام دربردارنده این پیام آشکار در سالروز "روز زمین" در وهله اول به مسئولان فلسطینی است که باید به قدس با دیدی بازتر نگاه کنند و پیام دیگر این تظاهرات به رژیم اشغالگر قدس است مبنی براینکه، این سرزمین، سرزمین فلسطینی هاست و قدس پایتخت دولت فلسطین است.
وی خطاب به سران رژیم صهیونستی گفت: اجازه نخواهیم داد که طرح های خود را در زمینه مصادره اراضی ما عملی کنید یا ما را از زندگی و ساخت و ساز دراین شهر محروم کنید و به شما اعلام می داریم که ما آماده مقابله با هرگونه سرکوبگری شما اشغالگران هستیم.
در 30 مارس 1976 نظامیان صهیونیست با شلیک به سوی فلسطینی‌هایی که برای حمایت از زمین‌هایشان تظاهرات کرده بودند، 6 تن از آنها را به شهادت رساندند؛ مردم فلسطین هر ساله در 30 مارس که روز زمین نامیده شده علیه اقدامات صهیونیست ها تظاهرات می‌ کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها