آمادگی ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت‌ساز در لاذقیه

آمادگی ارتش سوریه برای نبرد سرنوشت‌ساز در لاذقیه
شنبه 9 فروردين 1393 - 22:36

العالم - نیروهای ارتش سوریه پیش روی به سوی جبهه لاذقیه را آغاز کرده و در پیشروی های خود موفق شده اند که کنترل تپه "شلما" واقع در جاده " نبع المر – کسب" را در دست گیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درهمین حال، نیروهای ارتش سوریه پیشروی های قابل ملاحظه را به سمت منطقه "السمرا" در شمال استان لاذقیه انجام داده اند و هدف از این اقدام مقدماتی آنان، شکستن حلقه تروریست ها در منطقه کسب – السمرا با هدف وادار کردن آنان به عقب نشینی است.

روزنامه لبنانی السفیر در یادداشتی با اشاره به تحولات میدانی اخیر در سوریه پیش بینی کرد که شمال استان لاذقیه به ویژه منطقه کسب در روزهای آینده به دلیل درگیری نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها با یکدیگر در منطقه مجاور مرزهای ترکیه، صحنه درگیری های شدید میان دو طرف باشد.

این درحالیست که نیروهای ارتش سوریه، کنترل تپه های اطراف "فلیطه" در منطقه راهبردی " القلمون" را در دست گرفته اند.

با پایان یافتن هفته اول درگیری ها در شهر کسب و اطراف آن، ابهامات زیادی درخصوص این درگیری ها و روند آن و در نهایت نتایج این درگیری ها به وجود آمده است.

اتاق عملیات مشترک متشکل از گروهک های تروریستی "النصره"، "انصار الشام" و "شام الاسلام" دیروز با صدور بیانیه ای مصور به بیان حوادث هفته گذشته و دستاوردهای عملیات این گروه ها پرداخته و مدعی شدند که کنترل شهر کسب و مناطق اطراف آنرا از جمله گذرگاه مرزی و منطقه "نبع المر" و "النبعین" و جبل النسر و جبل "45"، پایگاه الصخره و روستای السمرا را به طور کامل در دست گرفته اند.

 السفیر نیز به نقل از یک منبع میدانی نوشته است: آنچه تا کنون روی داده، نبرد کسب نبوده بلکه مقدمه ای برای این نبرد بوده و تحرکات صورت گرفته، چه در زمینه تخلیه مواضع یا استقرار در مواضع دیگر، نشان دهنده آمادگی برای نبرد واقعی است که انتظار می رود صحنه اصلی آن تپه های اطراف شهر کسب باشد.

این منبع تاکید کرده که نبرد این منطقه "نبرد تپه ها" خواهد بود و ارتش سوریه در القلمون به ویژه در یبرود ثابت کرده که به خوبی از چند و چون این درگیری ها آگاه است.

این تحولات درحالی روی می دهد که اطلاعات منتشر شده مبنی بر اینکه گروهی از نیروهای سوری که در نبرد یبرود شرکت کرده اند و تجربه و مهارت زیادی در نبرد تپه ها و بلندی ها دارند، به سمت کسب در حرکت هستند تا در نبرد این شهر شرکت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها