دلیل شتابزدگی در معرفی جانشین پادشاه عربستان

دلیل شتابزدگی در معرفی جانشین پادشاه عربستان
يکشنبه 10 فروردين 1393 - 16:18

فعال عربستانی که به دلیل افشای خبرهایی از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، با نام "مجتهد" شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است؛ با اشاره به دلیل معرفی شتابزده "مقرن" به عنوان جانشین ولیعهد و پادشاه آینده، از اختلافات و کشمکشهای دو گروه در خاندان آل سعود خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" در صفحه توییتر خود نوشت: اکنون رقابتی شدید در خاندان حاکم بین دو گروه آغاز شده است: گروه نخست به دنبال تکمیل طرح پادشاهی "متعب بن عبدالله" است و گروه دوم هم قصد دارد با این موضوع به صورت علنی مخالفت کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح گروه نخست این است که پادشاه کناره گیری کند و سلمان پادشاه شود و ولیعهد او هم مقرن باشد. بر اساس این طرح متعب بن عبدالله معاون دوم می شود. پس از آن سلمان کناره گیری می کند و متعب ولیعهد می‌شود.
مجتهد ادامه داد: قرار بود که این طرح چند هفته دیگر آغاز شود، ولی پس از آنکه گروه نخست از تصمیم گروه مقابل برای مخالفت اطلاع یافت، مجبور شد در این کار عجله کند؛ تا بدین ترتیب آنها را در قبال عمل انجام شده قرار دهد.
مجتهد اظهار داشت: در اینباره با بیشتر اعضای هیأت بیعت مشورت نشده است؛ و همانطور که گفته شد، این کار با هدف پیش دستی در برابر گروه مقابل انجام شد.
دفتر پادشاهی عربستان پنج شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌‌ای، "مقرن" را به عنوان ولیعهد یا پادشاه آتی این کشور معرفی کرد.
بر اساس این بیانیه، دفتر پادشاهی عربستان با "مقرن" به عنوان ولیعهد یا پادشاه آتی عربستان بیعت کرد؛ البته در صورتیکه یکی از این دو پست خالی شود.

پربیننده ترین خبرها