هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی

هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی
يکشنبه 10 فروردين 1393 - 18:11

همزمان با سی و هشتمین سالگرد روز زمین در فلسطین اشغالی، 50 شهرک نشین صهیونیست در اقدامی توهین آمیز و تجاوزکارانه با پشتیبانی نیروهای امنیتی به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از نگهبانان مسجد الاقصی گفت: حدود 50 شهرک نشین با حمایت نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر، از سمت دروازه المغاربه به مسجد الاقصی هجوم آوردند.
بر اساس این گزارش شهرک نشینان در قالب گروه هایی وارد صحن های مسجد الاقصی شدند و بروشورهایی درباره معبد ادعایی در میان آن ها توزیع شد.
به گفته این نگهبان، همزمان با هجوم شهرک نشینان، دهها فلسطینی حاضر در مسجد با سر دادن شعار الله اکبر به مقابله با آن ها پرداختند.
شهرک نشینان تقریبا هر روز با پشتیبانی ارتش و پلیس رژیم اشفالگر به مسجد الاقصی یورش می برند.

فلسطینی ها در 30 مارس هر سال روز زمین را گرامی می دارند. این مراسم از سال 1976 میلادی آغاز شد. در این تاریخ  مسئولان رژیم اشغالگران هزاران هکتار از اراضی خصوصی و مشاع شهروندان فلسطینی را مصادره کردند.
درپی این اقدام تجاوزکارانه ، فلسطینی ها اعتصاب فراگیر اعلام کردند و برای اولین بار بعد از اشغال سرزمینشان در سال 1948 میلادی، مسئولان این رژیم را به چالش کشیدند.
رژیم صهیونیستی به این اعتراض فلسطینیها  به صورت نظامی و با خشونت پاسخ داد، به گونه ای که نیروهای این رژیم با حمایت تانک ها و خودروهای زرهی به روستاهای فلسطینی وارد شده و شماری از شهروندان بی گناه را به شهادت رساندند.

پربیننده ترین خبرها