صلح ترکیه و رژیم صهیونیستی به کجا می‌رسد؟

صلح ترکیه و رژیم صهیونیستی به کجا می‌رسد؟
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 17:35

برقراری توافقنامه صلح میان رژیم صهیونیستی و ترکیه، پس از افزایش تنش میان ترکیه و سوریه و تجاوزات اخیر آنکارا به خاک این کشور، سؤالی است که این روزها در محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، "عراد نیر" سردبیر ارشد اخبار کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: معاون نخست وزیر ترکیه از توافقنامه صلح میان اسرائیل و ترکیه سخن گفته و بر اساس این توافقنامه اسرائیل باید میلیون ها دلار به عنوان غرامت حمله به کشتی مرمره، به ترکیه پرداخت کند.

نیر ادامه داد: نخست وزیر اسرائیل پس از پرداخت این غرات مالی هم هیچ ضمانتی برای جلوگیری از تهاجم کلامی اردوغان علیه اسرائیل ندارد.

وی افزود: یکی از علل اصلی اظهارات "بولنت ارینج" معاون اردوغان در رابطه با برقراری توافقنامه صلح با اسرائیل، انتخابات این کشور است. ترکیه در این بازه زمانی خواستار ایجاد فضای دوستانه با اسرائیل است.

دادگاه استانبول شکایت قربانیان کشتی مرمره  علیه "گابی اشکنازی" و افسران عالی رتبه اسرائیل را بررسی می کند. اردوغان مشکلی در پذیرفتن حکم دستگاه قضایی کشورش ندارد و این مسأله آینده روابط اسرائیل و ترکیه را با ابهام مواجه کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها