درخواست برای اعزام نیروهای مصری و اردنی به بحرین

درخواست برای اعزام نیروهای مصری و اردنی به بحرین
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 10:40

العالم - معاون دوم رئیس پارلمان بحرین عضویت هرچه سریعتر مصر و اردن به نیروهای سپر جزیره را خواستار شد؛ این درحالی است که بسیاری از نیروهای سپر جزیره همچنان در حال کمک به نیروهای آل‌خلیفه در سرکوب مردم بحرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شیخ "عادل المعاوده" در پیشنهاد و درخواست خود "تلاش کشورهای عربی  برای تحقق یکی از مهم ترین اهداف امت عربی یعنی ایجاد یک سازمان واقعی با تکیه بر وحدت سرنوشت و منافع مشترک" را خواستار شده است.
وی مدعی شد که منطقه خلیج فارس با خطراتی روبروست که نیاز به اقدامات فوری برای پیوستن سایر کشورهای عربی به نیروهای سپر جزیره را جدی تر کرده است.
معاون رییس پارلمان بحرین، درادامه این ادعاها می افزاید که از جمله این خطرات، توطئه های قدرت های بزرگ و نیز برخی قدرت هاست که همیشه تهدیدی علیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده اند، بخصوص بعد از آن که نیروهای غربی، سیاست خارجی خود را در قبال منطقه زیرپا گذاشته و منافع کشورهای حوزه خلیج فارس و روابط تاریخی مشترک با آنها را نادیده گرفتند؛ و همین موضوع به ما ثابت کرد که کشورهای عضو شورای همکاری(خلیج فارس) باید استراتژی خود را تغییر دهند.
نیروهای سپر جزیره (که بیشتر آنها عربستانی هستند) از سه سال پیش برای سرکوب جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین که خواهان آزادی، دموکراسی و تشکیل دولت منتخب در کشور خود هستند، وارد بحرین شدند.

به گفته برخی تحلیلگران منطقه، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی از سیاست های جدید غرب و آمریکا در قبال مسائل خاورمیانه نگران هستند.

این نگرانی ها به ویژه پس از منصرف شدن آمریکا از دخالت نظامی مستقیم در سوریه و سپس توافق هسته ای با ایران تشدید شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها