کارگرانی که به خاطر جام جهانی می‌میرند !

کارگرانی که به خاطر جام جهانی می‌میرند !
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 15:24

با ادامه سریال مرگ کارگران خارجی در قطر، نگرانی‌های بین المللی از وضعیت خطرناک کارگران و نقض حقوق آنان در این کشور روز به روز افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" روز سه شنبه در گزارشی تحت عنوان "انتقاد سازمان بین المللی از اوضاع کارگران خارجی در قطر"، نوشت: درحالیکه قطر خودش را برای میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی سال 2022 آماده می‌کند، آمار نشان می‌دهد که 36 کارگر نپالی و هندی در ماه فوریه گذشته در قطر جان سپرده‌اند.
این روزنامه تأکید کرد: "سازمان بین‌المللی کار" از سیاست‌های قطر در تعامل با کارگران خارجی، به دلیل افزایش موارد مرگ آنان، انتقاد کرده است.
بر اساس این گزارش، سازمان بین‌المللی کار از قطر درخواست کرده است قانون کار خود را اصلاح کند، زیرا این قانون اجازه می‌دهد حقوق کارگران خارجی پایمال شود.
گاردین خاطرنشان کرد، "اتحادیه تجارت جهانی" هم انتقادهای سازمان بین المللی کار را که بر اساس گزارش کمیته سه جانبه مطرح شده، کاملا تأیید کرده است.
این اتحادیه خاطرنشان کرد، قبل از آغاز نخستین مسابقات جام جهانی در قطر، حدود 4 هزار کارگر در معرض مرگ قرار می‌گیرند.
گاردین ادامه داد؛ قطر فقط برای 4 سال آتی، 123 میلیارد پوند جهت بهبود زیرساختها در نظر گرفته است. مسئولان قطری نیز تأکید کرده‌اند که تحقیقاتی را برای اطلاع از دلیل مرگ کارگران و نقض حقوق آنان آغاز کرده‌اند.
این روزنامه انگیسی خاطرنشان کرد، سفارتخانه‌های نپال و هند در قطر نیز اعلام کرده‌اند که 36 نفر طی ماه فوریه گذشته جان خود را از دست داده‌اند. در ماه مارس نیز سفارت هند از مرگ 26 کارگر هندی در قطر خبر داد.
گاردین تأکید کرد، کمیته سه جانبه متشکل از نماینده دولت چین، نماینده کارگران از امارات و نماینده کارگران از نپال، با تهیه گزارشی از دولت قطر خواست در خصوص نقض نشدن حقوق کارگران توسط شرکتهای ساخت و ساز و شرکتهای قرداد اطمینان یابد.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد، کمیته‌ای از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا هفته قبل و پیش از سفر رئیس فیفا به قطر، به دوحه رفت. 
این کمیته خاطرنشان کرد که مسئولان قطری تأکید کردند که قانون کفالت و کار در قطر را مورد بازنگری قرار خواهند داد. کارگران خارجی 96 درصد از نیروی کار قطر را تشکیل می دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها