وضعیت گروه‌های عراقی در انتخابات مجلس

وضعیت گروه‌های عراقی در انتخابات مجلس
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 21:26

بغداد (العالم) – علیرغم درخواست دو گروه عراقی برای تعویق انتخابات مجلس این کشور، تبلیغات نامزدهای مجلس عراق برای دستیابی به کرسی های مجلس این کشور از دوشنبه شب آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بغداد، شمار نامزدهای انتخابات مجلس عراق با دو برابر افزایش نسبت به دوره قبل به 9 هزار و چهل نفر رسیده که نشان می دهد هر 28 نامزد برای به دست آوردن یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می کنند. 
رقابت شدیدی بر سر کرسی های مجلس عراق جریان دارد، به ویژه آن که مردم عراق پس از حمایت مراجع دینی از تغییر نمایندگان فعلی، خواستار ورود نمایندگان جدید به مجلس این کشور هستند.  
کمیته انتخابات عراق از نامزدهای انتخابات مجلس این کشور خواسته است تا به قوانین مربوط به تبلیغات انتخاباتی احترام بگذارند به ویژه آن که هنوز مشکلات درباره برخی نامزدهای رد صلاحیت شده و قبول شده حل نشده است.   
"رحیم العکیلی" رییس سابق کمیته سلامت، "جواد الشهیلی" رییس فراکسیون نخبگان بغداد از جریان صدر که "ضیاء الاسدی" به جای وی قرار گرفت، از مهمترین شخصیت های رد صلاحیت شده، هستند.
همچنین یکی از نامزدهای فهرست العراقیه به رهبری ایاد علاوی امروز فرزندش را کشت و به همین دلیل بازداشت و به مرکز پلیس انتقال یافت.
این در حالی است که تعویق انتخابات، خواست فهرست "متحدون" و گروه ایاد علاوی است که احتمال می دهند به خاطر تنش در مناطقشان و ناتوانی نمایندگانشان در زمینه کار برای شهروندان با شکست مواجه شوند، همچنین عمده وزرای این گروه در دولت نوری المالکی انصراف داده اند و به همین دلیل محبوبیت شان در عراق بسیار کاهش یافته است.  
این دو گروه خواستار تعویق انتخابات به مدت دو سال هستند اما نوری مالکی نخست وزیر عراق با رد این درخواست، بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد.
عمده نیروهای سیاسی عراق نیز حمایتشان را از برگزاری انتخابات در موعد مقرر و عدم عدول از آن اعلام کرده اند.   
سازمان ملل متحد، طرف های بین المللی و سازمان های حمایت از دمکراسی نیز برگزاری انتخابات مجلس عراق در موعد مقرر را مورد تاکید قرار داده اند.
طی روزها و ماه های اخیر شهر فلوجه در استان الانبار شاهد تنش می باشد و تنش ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی در روند انتخابات مجلس عراق شود.
بیشتر اهالی فلوجه به خاطر درگیریهای اخیر از شهر خارج و راهی مناطق دیگر شده اند.

گزارش های رسیده از عراق حکایت از آن دارد که مشکلی خاصی برای تعویق انتخابات مجلس این کشور وجود ندارد.

MKH-1-11:45
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها