طرح "جواهر قدس" چیست ؟

طرح
چهارشنبه 13 فروردين 1393 - 12:27

خبرنگار شبكه خبري العالم در شهر اشغالي قدس از نقشه رژيم صهیونیستی براي ساخت معبدی در مركز بخش قديمي اين شهر خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، کمیته به اصطلاح نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس، ساخت معبدی به نام "جواهر قدس" را در مرکز بخش قدیمی این شهر تصویب کرد.
این معبد از زیرزمین و چهار طبقه با یک گنبد طاقی تشکیل شده است.
"ناجح بکرات" مدیر مسجد مبارک الاقصی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این معبد در راستای یهودی سازی شهر اشغالی قدس و جدا کردن مسجد الاقصی از محله‌های فلسطینی نشین بخش قدیمی این شهر برپا خواهد شد.
به گفته بکرات، این سیاست های تجاوزگرانه صهیونیستی، گواه تلاش برای خارج کردن شهر اشغالی قدس از ماهیت اسلامی و عربی این شهر، و یهودی سازی آن است.
گزارش رسانه‌ای از شهر اشغالی قدس حاکی است که رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی کامل بخش قدیمی این شهر برنامه ریزی می‌کند به گونه‌ای که کاملا یهودی شود، و این کار عملا در جریان است زیرا کمیته به اصطلاح نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی یکصد معبد و یک مدرسه یهودی در این بخش قدس احداث کرده، و اسامی محله‌ها و کوچه‌های قدیمی آن را تغییر داده است.
دبیرکل مؤسسه مبارزه با تخریب و کوچاندن شهروندان فلسطینی از شهر اشغالی قدس به شبکه خبری العالم گفت: مسئولان رژیم صهیونیستی می‌خواهند شرایط را در بخش قدیمی این شهر تحمیل کنند، تا آن را یهودی سازی و به کنترل کامل خود در آورده و شهروندان فلسطینی را از اطراف این بخش و همه خاک فلسطین اخراج کنند.
اشغالگران در طول سالهای اخیر دو کنیسه بزرگ به نام "کنیسه الخراب" و "کنیسه بیت اسحاق" را احداث کردند که کنیسه اول روی ویرانه‌های مسجد وقت اسلامی در محله الشرف و دومین کنیسه روی زمین وقفی "حمام العین" در فاصله 50 متری محدوده مسجد الاقصی از سمت مغرب بنا شده است.
معبد جدید موسوم به جواهر قدس از بزرگترین معابد در اطراف مسجد الاقصی است. در مجموع صد معبد در این منطقه ساخته شده است و برخی می گویند که احداث این معبد باعث خواهد شد که قبه الصخره از یک جهد قابل رویت نباشد.
MKH-2-07:34

پربیننده ترین خبرها