راهکار تغییر و ثبات در عراق از نظر نوری مالکی

راهکار تغییر و ثبات در عراق از نظر نوری مالکی
چهارشنبه 13 فروردين 1393 - 19:30

نخست وزیر عراق تأکید کرد، این کشور نیازمند تغییر و ثبات است و این امر بدون رأی صحیح شهروندان در انتخابات عملی نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" روز چهارشنبه گفت: شهروندان باید دولتی را انتخاب کنند که پایگاهی بزرگ  در جامعه داشته باشد.
وی افزود؛ عراق به دولتی با اکثریت سیاسی نیاز دارد که همه اعضای به برنامه‌های سیاسی خود اعتماد داشته باشند.
مالکی اظهار داشت: چنین دولتی هیچ کدام از طیف‌های دیگر را به حاشیه نمی‌راند.
مالکی خاطرنشان کرد: هر کسی که می‌خواهد می‌تواند عضو این دولت شود و هرکسی هم که نمی‌خواهد می تواند به مخالفان آن بپیوندد.
نخست وزیر عراق با دعوت از شهروندان برای حضور گسترده در انتخابات، گفت: ما نیازمند رأی شهروندان و کار و سازندگی هستیم و دولتی را نیاز داریم که به کار ادامه دهد.

*  17 میلیون کارت انتخابات در عراق توزیع شد

نخست وزیر عراق همچنین گفت که کمیته انتخابات تاکنون 17 میلیون کارت الکترونیکی شرکت در انتخابات را به واجدان شرایط شرکت در انتخابات آتی پارلمانی تحویل داده است.

وی افزود: این میزان معادل 70 درصد افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات است.

مالکی با ابراز خوشبینی از استقبال گسترده مردم برای دریافت کارت شرکت در انتخابات، از تلاش کمیته انتخابات برای برگزاری سالم این انتخابات قدردانی کرد.
وی همچنین گفت که دولت تمام تدابیر لازم را به منظور جلوگیری از حمله به کارمندان انتخابات و مردم، اتخاذ نموده است. 
سایت شبکه عراقی "سومریه نیوز" نوشت: علت ارائه کارت الکترونیکی به رای دهندگان، تضمین شفافیت و سلامت انتخابات، کسب اطمینان تمام طرفهای شرکت کننده در انتخابات، و تقویت عملکرد آن است.
در انتخابات پارلمانی عراق، گروهی که بیشترین رأی را کسب کند نخست وزیر را برمی گزیند، و پست های بالای وزارتی را دریافت می کند.
انتخابات پارلمانی عراق که از دو روز قبل تبلیغات آن آغاز شده است، 30 آوریل 2014 برگزار می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها