20کشته و زخمی در پایگاه نظامی تگزاس آمریکا

20کشته و زخمی در پایگاه نظامی تگزاس آمریکا
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 08:05

العالم- تیراندازی در پایگاه نظامی "فورت هود" در تگزاس آمریکا حادثه آفرید و به کشته شدن چهار نظامی و زخمی شدن 16 تن دیگر منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تیراندازی در این پایگاه در حالی روز چهارشنبه وقوع پیوست که پنج سال پیش (2009) یک افسر این پایگاه هم‌قطاران خود را به رگبار بست و ۱۳ نفر را کشت و ۳۲ نظامی دیگر را مجروح کرد.
در همین حال، گزارش شده است که مجروحان این حادثه که در کلینیک درمانی داخل پایگاه نظامی فورت هود روی داد به مراکز پزشکی حوالی پایگاه نظامی فورت هود منتقل شده اند.
همزمان باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا که در جریان جزییات این تیراندازی قرار گرفته بود، شامگاه چهارشنبه (سیزدهم فروردین) در برابر دوربین کاخ‌سفید قرار گرفت و ابراز تاسف کرد.
برخی از رسانه‌های آمریکایی نام تیراندز را ایوان لوپز، ۳۴ ساله، گزارش کرده‌اند اما هنوز هیچ منبع رسمی درباره هویت فرد مهاجم اظهار نظر نکرده است.
در سال ۲۰۰۹، نضال مالک حسن، روانپزشک و سرگرد ارتش آمریکا با شلیک به سربازان مستقر در فورت هود، ۱۳ نفر را کشت و ۳۲ را نفر را مجروح کرد.
او در دادگاه نظامی به حکم اعدام محکوم شد و اکنون در زندانی نظامی در ایالت کانزاس منتظر اجرای حکم اعدام است و همزمان دادگاه تجدید نظر به درخواست رسیدگی مجدد او می‌پردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها