ناسا همکاری با آژانس فضایی روسیه را تعلیق کرد

ناسا همکاری با آژانس فضایی روسیه را تعلیق کرد
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 10:40

العالم - درپی اختلاف آمریکا و روسیه درباره بحران اوکراین ؛ سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که همه ارتباطات خود با روسیه را به غیر از همکاری مربوط به ایستگاه فضایی بین المللی به طور موقت متوقف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ناسا در بیانیه ای با اشاره به اینکه به دنبال بی اعتنایی روسیه به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین اکثر همکاری های خود با فدراسیون روسیه را به حال تعلیق درآورده است، افزود : با وجود این تعلیق، ناسا و آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) به همکاری با یکدیگر برای تداوم فعالیت ایستگاه فضایی بین المللی ادامه خواهند داد.

یک سایت خبری اینترنتی نیز قبلاً خبری درباره تعلیق همکاری ناسا با روسیه منتشر کرده بود .

این سایت خبری خاطرنشان کرده بود که ناسا از گسیل کارمندان خود به روسیه و پذیرفتن کارمندان آژانس فضایی روسیه در مقر خود امتناع کرده است و ارتباطات خود را که از طریق پست الکترونیک و ویدیو کنفرانس برقرار می شد ، به طور موقت متوقف کرده است .

بنابر گزارش های منتشر شده ناسا و آژانس فضایی روسیه همچنان درباره ایستگاه فضایی بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند و کارشناسان فضایی روس در نشست های چند جانبه ای که در خارج روسیه برگزار می شود ، مشارکت می کنند.

چارلز بولدن رییس ناسا روز 27 مارس در کنگره آمریکا بار دیگر اعلام کرد که همکاری ناسا و آژانس فضایی روسیه با وجود اختلاف واشنگتن و مسکو درباره بحران اوکراین باید ادامه داشته باشد .

ناسا برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی از آژانس فضایی روسیه کمک می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها