اخوان:انفجارهای قاهره کار سرویس اطلاعاتی مصر است

اخوان:انفجارهای قاهره کار سرویس اطلاعاتی مصر است
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 14:44

العالم - اخوان المسلمین انفجارهای نزدیک دانشگاه قاهره را کار سرویس اطلاعاتی مصر و با هدف تخریب وجه این جماعت عنوان و هرگونه دست داشتن در آن را رد کرد.

گزارشگر شبکه خبری العالم در مصر اعلام کرد : انفجار 3 بمب نزدیک دانشگاه قاهره استان جیزه روز گذشته به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن 5 افسر دیگر منجر شد؛ ولی هیچ گروهی تاکنون مسوولیت انفجارها را به عهده نگرفته است.
این در حالی است که ائتلاف ملی حمایت از اخوان المسلمین مصر ضمن رد دست داشتن این جماعت در انفجارها، سرویس اطلاعاتی مصر را به دست داشتن دراین حادثه متهم کرد .
جمال الدین حسین کارشناس سیاسی مصری در مصاحبه با العالم اخوان المسلمین را به دست داشتن در انفجارها متهم کرد و گفت: تعرض به خون، مال و ناموس مسلمانان حرام است و مسلمان واقعی کسی است که مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند . آیا کسانی که سلاح به دست گرفته اند و نظامیان را می کشند ، واقعاً مسلمان هستند.
ائتلاف ملی حمایت از اخوان المسلمین و جنبش "جوانان ضد کودتا " هر گونه دست داشتن خود در انفجارها را رد و تاکید کردند که سرویس اطلاعاتی مصر در این انفجارها دست دارد.
ضیاء الصاوی هماهنگ کننده جنبش جوانان ضد کودتا در مصاحبه با العالم گفت: سرویس اطلاعاتی مصر از زمان وقوع کودتا علیه محمد مرسی، رییس جمهوری اخوانی برکنار شده، چند انفجار مشابه انفجارهای اخیر را با هدف تخریب وجه اخوان المسلمین به راه انداخته اما نتوانسته است به اهداف خود دست یابد.
الصاوی افزود: طرفداران اخوان المسلمین به محض وقوع هر انفجاری متهم به دست داشتن در آن می شوند؛ ولی ما معتقدیم که سرویس اطلاعاتی عامل این انفجارها است.
به دنبال وقوع انفجارها ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر، نشستی فوری با حضور وزرای دفاع ، کشور ، دادگستری ، اطلاعات و امنیت ملی برای بررسی انفجارهای تروریستی تشکیل داد.

MKH-3-07:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها