فیلم؛ حمله القاعده به مرکز فرماندهی ارتش یمن

پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 14:49

العالم - حمله افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی القاعده به مرکز فرماندهی ارتش یمن در منطقه "تواهی" در حومه عدن در جنوب این کشور دستکم 17 نفر کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از عدن، یک منبع نظامی یمنی و شاهدان گفتند که افراد مسلح تندرو مرکز فرماندهی ارتش یمن در جنوب در شهر "عدن" را هدف حمله قرار دادند.
این منبع نظامی و همچنین شاعدان عینی افزودند که تندروها در این حمله از یک خودروی بمب گذاری شده و گلوله‌های خمپاره استفاده کردند.
این حمله با انفجار یک نارنجک در مقر اصلی روی داد که پس از آن دو گروه به داخل مقر فرماندهی نفوذ کردند و به دنبال درگیری میان تروریست ها و نیروهای نظامی در نزدیکی ورودی اصلی چهار تن از آنها کشته شدند و شماری دیگر در نزدیکی ساختمان اطلاعات به دام افتادند. در میان کشته شده ها افراد نظامی و غیر نظامی دیده می شود.
پس از حمله تروریستها، ارتش یمن با در دست گرفتن ابتکار عمل و محاصره شهر "تواهی" بقیه عناصر مسلح را به دام انداخت.
"مجدی یمنی" عضو کنگره ملی گفتگوی یمن به خبرنگار العالم گفت: بدون تردید حمله افراد مسلح به مرکز چهارم فرماندهی ارتش یمن درعدن، امنیت و ثبات این کشور را هدف قرار داده است به ویژه آنکه هم اکنون کنگره ملی گفتگوی یمن در حال عملی کردن دستاورد مذاکرات میان گروههای سیاسی است.
وی افزود: به طور یقین گروه های وابسته به رژیم سابق یمن در این حملات دست دارند.
بنابر این گزارش شواهد نشان می دهد که گروهک تروریستی القاعده در حمله علیه ارتش یمن دست دارد. این حمله مشابه حملاتی است که در منطقه حضر الموت علیه ارتش و سپس علیه وزارت دفاع صورت گرفت.

این عملیات تروریستی یک روز پس از اظهارات عبد ربه هادی منصور، ریيس جمهور یمن، مبنی بر اینکه دولت قادر به مقابله با گروه های مسلح است، به وقوع پیوست و این مساله نشان می دهد که دولت همچنان در موضعی ضعیف قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها