شکایت از رئیس پارلمان به خاطر عدم بررسی بودجه

شکایت از رئیس پارلمان به خاطر عدم بررسی بودجه
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 18:03

ائتلاف دولت قانون از ارائه شکایت هیات وزیران عراق علیه رئیس مجلس این کشور به علت تاخیر در آغاز بررسی بودجه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دولت عراق به دلیل تعلل اسامه نجیفی رئیس مجلس این کشور در گنجاندن موضوع بررسی پیش نویس بودجه کل در برنامه های کاری مجلس با هدف تصویب بودجه، از وی شکایت کرده است. 

"خالد عطیه" رئیس فراکسیون "دولت قانون" امروز در نشستی خبری درساختمان مجلس عراق گفت که ائتلاف دولت قانون برای هفتمین بار درخواستی را به  ریاست پارلمان ارائه کرده و از وی خواسته است که بررسی پیش نویس بودجه مالی کشور را دراولویت جلسه های مجلس قرار دهد.

به نوشته پایگاه خبری سومریه نیوز، عطیه افزود که کابینه عراق دادخواستی قضایی را علیه  رئیس مجلس عراق به علت تاخیر درگنجاندن بررسی پیش نویس قانون بودجه در برنامه های کاری مجلس تهیه کرده است.

عطیه ضمن ابراز تاسف از اقدام رئیس مجلس عراق درجلوگیری از بررسی پیش نویس قانون بودجه کل عراق در صحن مجلس گفت بودجه، ماده ای قانونی است که باید بررسی آن نسبت به همه قوانین دیگر، در اولویت قرار گیرد.

وی تاکید کرد که ائتلاف دولت قانون به شدت به رویکرد رئیس مجلس عراق دراین زمینه معترض است و نمایندگان این ائتلاف برای حضور در جلسه های مجلس به ویژه جلسه های مختص به بررسی بودجه کل، آمادگی کامل دارند.

"حيدر العبادي" نماینده ائتلاف دولت قانون نیز دراین جمع خبری گفت که نمایندگان این ائتلاف تاکید دارند که پیش نویس بودجه در برنامه کاری مجلس قرار گیرد و به این موضوع اصرار دارند.

مجلس نمایندگان عراق امروز (پنج شنبه) شانزدهمین جلسه خود را با حضور 163 نماینده برگزار کرد و دراین حال ، زینب الخزرجی نماینده ائتلاف دولت قانون از تصمیم این ائتلاف برای ارائه درخواستی با هدف گنجاندن موضوع پیش نویس قانون بودجه در برنامه کاری امروز مجلس خبر داد و گفت که این جلسه در نتیجه عقب نشینی نمایندگان ائتلاف "متحدون" به روز یکشنبه آتی موکول شد.

فراکسیون پارلمانی ائتلاف کردستان نیز امروز به تحریم جلسه های مجلس نمایندگان عراق برای بررسی موضوع پیش نویس قانون بودجه فدرال ادامه داد و درعین حال تاکید کرد که برخی از فراکسیون ها خواهان تصویب قانون بودجه مالی بدون توجه به اقدام دولت بغداد در قطع بودجه اختصاصی به منطقه کردستان عراق هستند.

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق روز سه شنبه، اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان عراق را به تعمد در کوتاهی کردن در زمینه قرار ندادن بررسی پیش نویس قانون بودجه کل در برنامه کاری مجلس متهم کرد و گفت که به النجیفی اعلام کرده است در صورتیکه بررسی پیش نویس قانون بودجه در صدر برنامه های کاری مجلس قرار نگیرد، نمایندگان ائتلاف دولت قانون در جلسات مجلس شرکت نخواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها