هزاران تروریست چگونه به ریف لاذقیه منتقل شدند؟

هزاران تروریست چگونه به ریف لاذقیه منتقل شدند؟
جمعه 15 فروردين 1393 - 08:36

منابع خبری فاش کردند که اردن نقش فزاینده ای در درگیری های منطقه کسب در ریف شهر لاذقیه سوریه دارد و هزاران تروریست در روزهای اخیر برای مشارکت در این درگیری ها از اردن به ترکیه منتقل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد: به نظر می رسد که حمایت از عناصر به اصطلاح "جهادی" در درگیری های ریف شمالی شهر لاذقیه سوریه فقط به ترکیه محدود نمی شود زیرا گزارش هایی درباره وجود یک پل هوایی بین اردن و ترکیه برای انتقال این عناصر که قبلاً در داخل اراضی اردن آموزش دیده بودند، منتشر شده است.

اطلاعات موجود نشان می دهد که اردن نقش فعال و فزاینده ای در درگیری های منطقه کَسَب و اطراف آن دارد.

براساس این اطلاعات، انتقال عناصر به اصطلاح جهادی از فرودگاه مارکا در شهر امان پایتخت اردن به فرودگاه انطاکیه در منطقه " لواء اسکندرون " توسط یک پل هوایی صورت می گیرد.

یک منبع معارض سوری با ارائه اطلاعاتی اعلام کرد: "بیش از هزار عنصر جهادی در سه روز گذشته برای شرکت در درگیری های فعلی در ریف شمالی شهر لاذقیه به این منطقه منتقل شده اند".

منبع یاد شده افزود: این اطلاعات از سوی منابع آگاه اردنی تایید شده است.

این عناصر از تابعیت های مختلف از جمله سعودی، اردنی و سوری هستند.

منبع یاد شده در گفت و گو با روزنامه الاخبار افزود: گروهی از عناصر مسلحی که پیشتر به سوریه منتقل شدند، در تعدادی پادگان در منطقه الرصیفه در شمال شهر امان تحت آموزش قرار گرفته بودند؛ از این رو، عملیات آموزش و انتقال صرفاً با نظارت سرویس های اطلاعاتی اردن و نظارت مستقیم آمریکا صورت می گیرد.

این منبع افزود: این اقدام گامی جایگزین به شمار می رود تا جبهه نبردی در جنوب از طریق اراضی اردن گشوده نشود. این اقدام جایگزین می تواند باعث شود که اردن از زیر بار مسئولیت گشودن جبهه نبرد از طریق اراضی خود - که به نظر خارج از توان این کشور است- رهایی یابد.

به نوشته این روزنامه، عناصر به اصطلاح جهادی از پادگان های خود در اردن به همتایانشان در ترکیه می پیوندند تا سپس در قالب چندین گروه از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شوند. اکثر همتایان این عناصر به اصطلاح جهادی را اتباع مسلح چچنی تشکیل می دهند که دارای تجربه های جنگی از گذشته هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها