هشدار مسؤول تونسی درباره تروریست‌های "انصار شریعت"

هشدار مسؤول تونسی درباره تروریست‌های
جمعه 15 فروردين 1393 - 19:17

معاون امنیتی وزیر کشور تونس هشدار داد که گروه سلفی مسلح "انصار شریعت" فعالیت ویرانگر خود را فقط به داخل مرزهای تونس محدود نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رضا صفر در اظهاراتی که امروز (جمعه) منتشر شد، تاکید کرد: انصار شریعت که خود را وابسته به القاعده معرفی می کند، نقشه ای برای خرابکاری در تونس و کشورهای همسایه آماده کرده است.

معاون امنیتی وزیر کشور تونس افزود: یکی از مشکلات بزرگ تونس هم مرز بودن با کشور ناآرام لیبی است کشوری که گروه های افراطی متعددی در آن فعالیت می کنند و برخی از این گروه ها وارد خاک تونس شده اند.

صفر خاطرنشان کرد: گروه های نفوذی در دو استان الکاف و جندوبه در شمال غرب تونس و منطقه کوهستانی "الشعانبی" استان قصرین در غرب این کشور مستقر شده اند و چند بار مبادرت به حمله تروریستی کرده اند.

وی همچنین گفت: مساجد تعدادی از مناطق تونس خارج از کنترل دولت است و در این مساجد فعالیت های غیرقانونی انجام می شود.

معاون امنیتی وزیر کشور تونس با اذعان به ناتوانی دولت در بازپس گرفتن مساجد از انصار شریعت خاطرنشان کرد: 150 مسجد در مناطق مختلف تونس خارج از کنترل دولت هستند که وزارتخانه های کشور، دادگستری و امور دینی هنوز نتوانسته اند کنترل این مساجد را از دست برخی گروه های افراطی خارج کنند.

دولت تونس روز 27 اوت 2013 انصار شریعت را گروه تروریستی اعلام و این گروه را به ترور دو فعال سیاسی به نام های "شکری بلعید" و "محمد براهمی" و قاچاق اسلحه از لیبی به تونس متهم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز 10 ژانویه 2014 انصار شریعت را در لیست گروه های تروریستی گنجاند و این گروه را به دست داشتن در حمله روز 14 سپتامبر 2012 به سفارت آمریکا در شهر تونس پایتخت کشور تونس متهم کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها