شمار آوارگان سوری در لبنان از یک میلیون گذشت+ویدیو

جمعه 15 فروردين 1393 - 22:09

کمیسیون عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار آوارگان سوری ثبت شده در لبنان از مرز یک میلیون نفر گذشته است.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری شبکه العالم، کمیسیون عالی آوارگان سازمان ملل متحد این آمار را بی سابقه و فاجعه بار توصیف کرد.

رشید درباس وزیر امور اجتماعی لبنان در سخنانی مطبوعاتی گفت: ما از آن بیم داریم که کشوری شبیه به یک کشتی شکسته شویم. ما بار بزرگی را به دوش می کشیم و خواهان مشارکت در زمینه سازماندهی یا امداد رسانی به آوارگان و برعهده گرفتن اجرای این بار سنگین از سوی موسسات مسوول هستیم.

این آمار درکشوری که بالاترین میزان آوارگان و پناهندگان را در مقایسه با جمعیتش در خود جای داده است، عادی نیست. دولت لبنان فقط در این زمینه نگران نیست، بلکه سازمان ملل نیز نگران است، زیرا درک می کند که تحمل این بار سنگین فراتر از توان لبنان است.

سازمان ملل اذعان کرده است که بحران به مرحله سرنوشت ساز خطرناکی رسیده و لبنان را تا مرز فروپاشی پیش برده است.

نینت کیلی، کمیسر امور آوارگان در لبنان، در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: یک چهارم ساکنان لبنان را آوارگان تشکیل می دهند و این کشور زیر بار این فشار قرار دارد.

یک شهروند لبنانی به شبکه خبری العالم گفت: لازم بود که ورود اجباری برادران سوری به لبنان تحت کنترل صورت گیرد زیرا با آنها برخی افراد مسلح و مجرم نیز وارد لبنان شدند تا مردم را به قتل رسانده و عملیات انفجاری انجام دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها