صحنه‌هایی از اعتراضات گسترده بحرینی‌ها به فرمول‌یک

شنبه 16 فروردين 1393 - 08:26

بحرینی‌ها با برگزاری تظاهرات بسیار گسترده، مخالفت خود را با مسابقات " فرمول یک " در سایه ادامه سرکوبها و خشونتها در این کشور، اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شرکت کنندگان دراین تظاهرات که بنا به دعوت جمعیت ها و گروه های سیاسی معارض و از میدان الشاخوره به سمت میدان سار برگزار شد، با سردادن شعارهایی اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را محکوم کردند و تحولات دموکراتیک را خواستار شدند.
بحرینی ها همچنین بر ادامه اعتراض های مسالمت آمیز و مخالفت با رژیم استبدادی در این کشور تاکید کردند.
منطقه "سیف" در غرب منامه نیز دیروز صحنه تظاهرات در اعتراض به برگزاری مسابقات فرمول یک بود.
بر اساس این گزارش ، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه برای سرکوب تظاهرکنندگان و متفرق کردن آنان از گازهای اشک آور استفاده کردند.
شيخ "علی سلمان" دبیر کل جمعیت وفاق بحرین، مردم این کشور را به تظاهرات گسترده و استفاده از حضور خبرنگاران خارجی برای پوشش مسابقات اتومبیل رانی با هدف رساندن صدای مردم بحرین به گوش جهانیان دعوت کرد.
به گفته شاهدان ، حدود 200 هزار نفر از بحرینی ها در تظاهرات اعتراض آمیز ضد مسابقات فرمول یک شرکت و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را ضد مردم بحرین و فعالان این کشور محکوم کردند.
درهمین حال ، ائتلاف 14 فوریه از مردم خواست به منظور محکوم کردن مسابقات فرمول یک در سایه سرکوب اعتراض های مسالمت آمیز به سوی منطقه سیف حرکت کنند.
مسئولان بحرینی تدابیر نظامی را در خیابان های اصلی منتهی به محل برگزاری مسابقات در جنوب کشور تشدید کرده اند.
درهمین حال ، نیروهای رژیم آل خلیفه صبح روز جمعه با یورش به منطقه العکر در بحرین در پی محاصره طولانی مدت این منطقه، شماری از شهروندان را بدون دلیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه گذشته از مسئولان بحرینی خواست که اعتراض های مسالمت آمیزی را که همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک دراین کشور برگزار می شود، سرکوب نکنند.

پربیننده ترین خبرها