معرفی یکی از مراکز مهم شنود مکالمات در خاورمیانه

معرفی یکی از مراکز مهم شنود مکالمات در خاورمیانه
شنبه 16 فروردين 1393 - 12:53

ائتلاف مقابله با صادرات فناوری‌های کنترل غیرقانونی تأکید کرد، بحرین یکی از مراکز استفاده از این‌گونه فناوری‌ها است، و از این‌ ابزار در بحرین برای کمک به شکنجه استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف "مقابله با صادرات فناوری های کنترل غیرقانونی" اعلام کرد: در بحرین از تجهیزات تولید شده در آلمان برای کنترل و نظارت غیرقانونی شهروندان بحرینی و شکنجه آنها استفاده می شود.

این ائتلاف از سازمان عفو بین الملل، جامعه دیجیتال آلمان، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، سازمان دیده بان حقوق بشر، دانشکده تکنولوژی آزاد وابسته به موسسه آمریکای جدید، سازمان بین المللی حمایت از حریم خصوصی و سازمان خبرنگاران بدون مرز تشکیل شده است.

سایت "منامه پست" به نقل از "آرا مارسین ناوال" هماهنگ کننده اداره نظارت بر تجارت سلاح و تجهیزات امنیتی و حقوق بشر در سازمان عفو بین الملل اظهار داشت: این ائتلاف توانست مواردی را (در بحرین) ثبت کند که در آن از فناوری‌های شنود نه فقط برای جاسوسی در مسائل خصوصی اشخاص، بلکه برای کمک به دولتها جهت به زندان انداختن منتقدان و شکنجه آنها استفاده شده است.
"گریگوری پوجه" کارشناس امور امنیت دیجیتال در سازمان خبرنگاران بدون مرز در همین رابطه اظهار داشت: شمار بسیاری از روزنامه نگارانه و کابران اینترنت و مخافان به دلیل شنود تماسهای اینترنتی آنان، به زندان انداخته می شوند.
وی تأکید کرد: با توجه به مشکلی که شرکتهای صادر کننده ابزارهای کنترل تماسها به وجود می‌آورند؛ باید چارچوبی حقوقی برای حمایت از آزادی‌ها در اینترنت در ارتباط با کنترل تماسهای اینترنتی تدوین شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها