سلفی کویتی: نگذارید فرزندم به سوریه برود! + ویدیو

شنبه 16 فروردين 1393 - 19:16

نماینده سابق پارلمان کویت که تا چندی پیش، سنگ ملت سوریه را به سینه می زد و همگان را به جهاد در سوریه دعوت می‌کرد، اکنون با تماس های مکرر، دست به دامان خالد الجارالله، وزیر خارجه کویت شده تا فرزندش را از رفتن به "جهاد" در سوریه منع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، از آغاز بحران سوریه و همزمان با موضع گیری های عجیب محمد العریفی مبلغ سلفی سعودی و همتای سوری اش عدنان العرعور در محافل داعیه داران "جهاد" در سوریه، مبارک الوعلان نماینده سابق کویت نیز جنجال زیادی علیه دولت سوریه به راه انداخته و در روز یکم مارس 2012 در مجلس کویت از دولت این کشور خواسته بود تا از هیچ اقدامی علیه سوریه دریغ نکند.

وی در آن روز قانون اساسی جدید سوریه را پاره کرد و در برابر دوربین رسانه ها آن را زیر پا گذاشت و مدعی شد که بسیاری از مخالفان بشار اسد در اردن و ترکیه هستند و کویت باید به آنها سلاح بدهد. این ادعای الوعلان خیلی ها را فریب داد تا جایی که زبان به ستایش او گشودند و وی را نمونه آزادگان معرفی کردند؛ اما باید دید این مرد "آزاده" مواضع خود را در عمل چگونه تفسیر کرد.

روزنامه کویتی "الرای" امروز (شنبه) نوشت: مبارک الوعلان که سنگ ملت سوریه را به سینه می زد و دولت بشار اسد را با زشت ترین صفات خطاب کرد، طی تماس های مکرر از خالد الجارالله، وزیر خارجه کویت، خواسته که فرزندش را از "جهاد" در سوریه منع کند.

به نوشته این روزنامه الوعلان دو روز قبل با نماینده وزیر خارجه تماس گرفت و به وی اعلام کرد که فرزندش محمد که در امان پایتخت اردن مشغول تحصیل است به قصد "جهاد" در سوریه به استانبول سفر کرده است.

وی از خالد الجارالله خواسته که با اعضای کنسولگری کویت در استانبول تماس بگیرد و هر طور شده با هماهنگی با مقامات ترک از عبور فرزندش از مرز جلوگیری کرده و وی را به کویت برگردانند.

بدین ترتیب، کسی که در نطق های آتشین علیه دولت سوریه سخن می گفت و خواستار مسلح کردن سوری های موجود در ترکیه و اردن بود، تقدیم خون فرزندش در قتلگاه سوریه برای رسیدن به "آزادی" را از "برادران سوری" دریغ کرد!

ظاهرا داعیه داران "جهاد" در سوریه خود و فرزندانشان را از آتش این معرکه دور نگه می دارند و ترجیح می دهند این سرزمین با خون فرزندان فریب خورده دیگران "آبیاری" شود.

این موضع گیری الوعلان یادآور سخنان غافلگیر کننده داوود الشریان مجری تلویزیونی است که به وزارت کشور عربستان نزدیک است. پس از آن که رسانه های سعودی سه سال همه اهتمام خود را صرف تبلیغ برای "جهاد" در سوریه کردند، فرزندان برخی از مسؤولان سعودی هم فریب خوردند و بدین ترتیب زنگ خطر برای مقامات به صدا درآمد. نتیجه این بود که داوود الشریان در یک برنامه تلویزیونی، مشارکت سعودی ها را در جنگ سوریه محکوم کرد و مبلغان "جهاد" را شیوخ فتنه و دروغ گو نامید و از عدنان العرعور و سایر داعیه داران "جهاد" خواست که ابتدا فرزندان خود را به سوریه بفرستند.

ضاحی خلفان معاون امنیتی پلیس دبی نیز این سخن را تایید کرد و خطاب به محمد العریفی گفت: اگر مایل به جهاد در سوریه هستی، هواپیمای شخصی ام را به صورت رایگان برای سفر به سوریه در اختیارت می گذارم!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها