مشارکت بی‌سابقه در انتخابات افغانستان

مشارکت بی‌سابقه در انتخابات افغانستان
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 09:02

رئیس جمهور افغانستان از مردم این کشور به علت مشارکت میلیونی در انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه تشکر کرد. حضور بی‌سابقه مردم در این انتخابات با وجود تهدیدهای طالبان برای حمله به مراکز رأی گیری صورت گرفت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حامد کرزی" در اظهاراتی تلویزیونی گفت: افغانستان به مردمش افتخارمی کند، زیرا آنها به جهان دمکراسی کشورشان را نشان دادند.
کرزی افزود : برادران و خواهران ما با وجود بارش باران و هوای سرد و تهدیدهای تروریستی طالبان در انتخابات شرکت کردند، که این امر قابل تقدیر و تشکر است.
مسئولان افغانستان میزان مشارکت مردمی را 58 درصد برآورد می کنند، که این میزان مشارکت بسیار بیشتر از میزان مشارکت در انتخابات گذشته است. این مشارکت به حدی بود که برگه های رأی در برخی از مراکز پایان یافت، که به همین دلیل برگه های جدیدی به آن مراکز فرستاده شد. 
کمیته عالی مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد : بیش از 7 میلیون نفر از مجموع 12 میلیون حائز شرایط ، در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.
احمد یوسف نورستانی رئیس کمیته عالی مستقل انتخابات افغانستان گفت : برآوردها نشان می دهد بیش از 7 میلیون نفر تا ساعت 17 : 00 که آخرین ساعت رأی گیری بود، در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند .
نورستانی افزود : دو سوم رأی دهندگان مرد و یک سوم بقیه زن بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها