کره شمالی برای آمریکا خط قرمز تعیین کرد

کره شمالی برای آمریکا خط قرمز تعیین کرد
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 12:39

کره شمالی با تعیین خط قرمز برای آمریکا، هشدار داد که جهان باید منتظر شکل جدید آزمایش‌های هسته‌ای باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالمف شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد. کره شمالی یک فروند موشک میان برد از نوع "رودونگ" را در 26 ماه مارس گذشته در دریا شلیک کرد.
این اولین آزمایش موشکی میان برد موفقیت آمیز کره شمالی به حساب می‌آید. پیونگ یانگ در دو ماه اخیر یک سری آزمایش شلیک موشک های کوتاه برد را آزمایش کرد.
کره شمالی درپی صدور قطعنامه شورای امنیت گفت: جهان باید منتظر مشاهد جزئیات شکل جدید آزمایش‌های هسته‌ای باشد.
اعضای شورای امنیت شلیک این موشک میان برد را نقض قطعنامه های سازمان ملل دانستند و گفتند که به مذاکره برای اتخاذ پاسخی مناسب ادامه خواهند داد.
"ری تونگ ایل" معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: پیونگ یانگ واضح گفت که شکل جدیدی از آزمایش‌های هسته ای را انجام خواهد داد. اما توصیه می کنیم که منتظر بمانید تا جزئیات را ببینید.
وی افزود که کشورش خط قرمزی را تعیین کرده و آمریکا نباید از آن عبور کند زیرا در غیر این صورت با عواقب وخیمی روبرو خواهد شد.
ری تونگ ایل گفت: خط قرمز همان ادامه تلاش واشنگتن برای بهره برداری از ادعاهای حقوق بشری در کره شمالی به هدف تغییر نظام حاکم است. هیچ مسئله‌ای درارتباط با نقض حقوق بشر در کره شمالی نیست و پیونگ یانگ از بهترین شبکه تامین اجتماعی در جهان برخوردار است.
این مسئول کره شمالی واشنگتن را مسئول افزایش تنش‌های جاری در شبه جزیره کره دانست و گفت: تداوم رزمایش‌های نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، نمونه آشکار سیاست‌های تحریک آمیز واشنگتن درقبال کره شمالی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها