آزار جنسی کودکان در عربستان

آزار جنسی کودکان در عربستان
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 14:54

مرکز خیریه " بهداشت روانی" عربستان، درباره معضل آزار جنسی کودکان در این کشور هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی "الجزیره" عربستان به نقل از "عبدالرحمن یحیی القحطانی" سخنگوی مرکز خیریه بهداشت روانی این کشور گزارش داد: برای کمک به حل معضلات اجتماعی مانند آزار جنسی کودکان باید به مردم اطلاع رسانی کرد تا جامعه از خطراتی که گرفتارش است، نجات یابد.
وی افزود: باید از مسئولان خواست که تدابیری را برای حفظ کودکان از خطرات اجتماعی اتخاذ کنند، تا معضلات اجتماعی به مرور زمان پایان یابد .
القحطانی خاطرنشان کرد: باید به خانواده ها اطلاعات لازم را برای پیشگیری از آزار جنسی کودکانشان ارائه کرد، و کودکان را نیز از این معضل به خوبی آگاه کرد.
سخنگوی مرکز خیریه بهداشت روانی عربستان افزود: این مرکز درباره پدیده آزار جنسی کودکان در عربستان نگران است و مساله نگران کننده دیگر این است که بسیاری از قربانیان آزار جنسی از مراجعه به نهادهای ذیربط امتناع می‌کنند .
القحطانی خاطرنشان کرد: براساس آمار مرکز خدمات بهداشت روانی عربستان ؛ آزار جنسی کودکان 3 / 21 درصد از مجموع آزار و اذیت های جنسی را در این کشور تشکیل می دهد .
القحطانی درباره نقش والدین در حمایت از کودکان خود از خطر آزار جنسی گفت: متأسفانه بسیاری از والدین مخالف سیاست " آگاهی دادن به کودکان درباره نحوه حفظ خود از آزار جنسی " هستند که این مانع باید برطرف شود .

پربیننده ترین خبرها