جدیدترین عکس مبارک

جدیدترین عکس مبارک
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 19:15

العالم - یکی از صفحات طرفدار حسنی مبارک ، امروز ( یکشنبه) جدیدترین عکس از رئیس جمهوری برکنار شده مصر را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، صفحه موسوم به " انا اسف یاریس " عکس رئیس جمهوری مخلوع مصر را درحالی که محمد الجندی و عصام البطاوری دو تن از اعضای تیم وکیل مدافع مبارک  درکنار او هستند ، منتشر کرد.

او در سال ۱۹۸۱ پس از ترور محمد انور سادات به ریاست‌جمهوری مصر رسید. وی در طول سی سال ریاست جمهوری خود، «حالت فوق‌العاده» را که از زمان جنگ شش روزه برقرار شده‌بود حفظ کرد و سیاست خارجی انور سادات در رابطه با «صلح با اسرائیل» را ادامه داد.

در پی هفده روز اعتراضات سراسری در مصر، که عمدتاً در میدان التحریر قاهره برپا شد در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۱ گزارش‌های متعدد حکایت از استعفای قریب‌الوقوع او داشت.اما در یک سخنرانی تلویزیونی، اعلام کرد در سمت خود باقی خواهد ماند تا شرایط را برای انتقال صلح‌آمیز قدرت آماده کند. وی همچنین اصلاح ۶ اصل قانون اساسی و ابطال یک اصل آن را اعلام کرد. ولی در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ میلادی، یک روز پس از این مصاحبه، مبارک در بیانیه‌ای که از طرف معاونش عمر سلمیان قرائت شد، با اشاره به شرایط دشوار کشورش، از ریاست جمهوری استعفا و قدرت را به ارتش واگذار کرد.

حسنی مبارک بعد از پیروزی انقلاب مردم دستگیر و طی سه جلسه دادگاه به اتهام قتل عمد ، کشتار تظاهرکنندگان و ایجاد رعب و وحشت در میان تظاهر کنندگان محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

در ژانویه ۲۰۱۳ دادگاه تجدید نظر مصر همه احکام صادر شده در پرونده مبارک را باطل اعلام و دستور محاکمه مجدد همه متهمان را صادر کرد.

در آوریل سال ۲۰۱۳ دادستان کل مصر دستور بازداشت پانزده روزه مبارک در پرونده فساد مالی مربوط به کاخ های ریاست جمهوری را صادر کرد. پس از آن دادگاهی در قاهره حکم آزادی مبارک را در پرونده کاخ ریاست جمهوری صادر کرد و حکم بازداشت او در پرونده فساد دیگری معروف به هدایای اهرام هم صادر شد؛ که این پرونده آخرین پرونده فساد مالی مبارک بود که با صدور حکم تبرئه وی در ۲۱ آگوست ۲۰۱۳، روز بعد مبارک آزاد گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها