نخستین تصاویر مرزبانان آزاد شده ایرانی

نخستین تصاویر مرزبانان آزاد شده ایرانی
يکشنبه 17 فروردين 1393 - 19:55

العالم - چهار مرزبان ربوده شده به دست گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل امروز آزاد شدند .

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، محمد نظامی و جمشید تیموری چهار تن از پنج مرزبان ایرانی که 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند، امروز (17 فروردین 1393) پس از 60 روز اسارت به کشور بازگشتند. 

این 4 مرزبان عصر امروز در مراسم استقبال و نشستی خبری در محل استانداری سیستان و بلوچستان حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم استاندار سیستان و بلوچستان با تبریک ورود مرزبانان به خاک کشورمان، گفت: سرور، شادمانی و خوشحالی امروز حاصل یک جمع‌گرایی بوده و این نشان از یکی بودن، با هم بودن و وحدت و همدلی است.

علی اوسط هاشمی با بیان اینکه آزادی این مرزبانان نشان داد با حضور مردم در کنار مسئولان می‌توان مشکلات را حل کرد، افزود: امیدواریم به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه ساز پایان بخشیدن به هر گونه رفتار سوء مرزی باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بنده نیرو‌های بومی که در این تحقق این امر نقش بسزایی دارند سپاسگزاری می‌کنم چراکه نجات یک انسان در لحظه مرگ ناحق نجات شریعت است.

هاشمی اضافه کرد: ما برای آزادی فرزندان خود از هیچ تلاشی فروگذاری نکردیم و مذاکرات متعددی در سطح مسئولیت‌های مختلف کشور با کشور پاکستان انجام گرفت.

وی بیان کرد: دیپلماسی سیاسی بسیار فعالی در این زمینه صورت گرفت، اما متاسفانه نشانی از حضور تاثیرگذار پاکستان در زمینه آزادی این مرزبانان نبود؛ چراکه این کشور خود تحت فشار بود.

هاشمی گفت: این اقدام بدون مشارکت پاکستان انجام شده است.

از سوی دیگر رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در خصوص وضعیت پنجمین مرزبان کشورمان(جمشید دانایی فر) نیز گفت: وضعیت وی هنوز نامشخص است و هیچ خبری درباره این مرزبان مورد تایید نیست.

روح الله جمعه ای درباره این پرسش که آیا این مرزبان به شهادت رسیده یا آنکه در سلامت می باشد، اظهار داشت: تمامی صحبت های مطرح شده دراین خصوص، ادعاهای گروهک رباینده مرزبانان است.

رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه پیگیری ها درباره وضعیت دانایی فر ادامه دارد، گفت: شهادت دانایی فر مورد تایید نیست و تا زمانی که یقین حاصل نشود نمی توان اظهار نظر داشت و یا خبری را اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها