"داعش" آب بخش‌هایی از عراق را قطع کرد

دوشنبه 18 فروردين 1393 - 12:22

دفتر نخست وزیری عراق از قطع آب بخش‌هایی از این کشور به دست عناصر گروه تروریستی "داعش" خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر "نوری مالکی" در بیانیه ای به نقل از وی اعلام کرد که عناصر داعش و باندهای وابسته به این گروه و بعثی‌ها و بازماندگان رژیم سابق که در فلوجه با این باندها همدست هستند، به قطع آب مناطق مرکزی و جنوبی این کشور اقدام کرده‌اند.
مالکی تأکید کرد: این اقدام جنایتکارانه، به دور از شرافت و مردانگی است، و زندگی مردم و مزارع و دارایی‌های آنها را در معرض خطر قرار داده است.
مالکی تاکید کرد که به کارگیری زور علیه گروه تروریستی داعش برای نجات جان مردم و همچنین زمین‌های کشاورزی به سبب اقدام این گروه در قطع آب مرکز و جنوب عراق، اکنون به یک ضرورت تبدیل شده است.
نخست وزیر عراق از همه شهروندان به ویژه ساکنان استان الانبار و خارج آن خواست به مسئولیتهای شرعی و ملی خود از نیروهای مسلح برای سرکوب جنایتکارانی که هیچگونه عامل دینی، اخلاقی یا انسانی آنها را جنایت باز نمی دارد، حمایت کنند.
بر اساس این گزارش، منابعی در داخل شهر فلوجه اعلام کردند افراد مسلح سد "النعیمیه" بر روی رودخانه فرات را بسته‌اند که این کار سبب غرق شدن بخشهای زیادی از اراضی در آب و مجبور شدن ارتش به عقب نشینی شده است؛ تروریستهای داعش هم با خروج از مرکز فلوجه، به دنبال گشودن جبهه‌هایی در شمال و جنوب بغداد هستند.
* هشدار جمعیت علمای اهل تسنن عراق
جمعیت علمای عراق هم در بیانیه‌ای هشدار داد، داعش سرطانی است که با بهانه‌های واهی مانند به حاشیه کشاندن اهل تسنن و اختلاف مسئولان سیاسی، در این کشور گسترش یافته است. 
این جمعیت اهل تسنن خاطرنشان کرد: داعش خطری برای همه مردم عراق و به ویژه اهل تسنن است "چرا که عناصر این گروه مدعی مذهب ما هستند".
"خالد الملا" رئیس این جمعیت گفت: عراق باید از این پلیدی ها و باندهای مسلح و سازمانهای تروریستی پاکسازی شود. امروز آب جنوب و مرکز را قطع کردند و فردا هم شهرهای بزرگ عراق را اشغال می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها