شروط "الوفد" مصر برای حمایت از ریاست جمهوری "سیسی"

شروط
دوشنبه 18 فروردين 1393 - 15:00

رئیس حزب "الوفد" مصر با اعلام حمایت از نامزدی "عبدالفتاح سیسی" در انتخابات ریاست جمهوری، از اختصاص دادن 198 ستاد انتخاباتی این حزب برای فعالیت‌های تبلیغاتی فرمانده کل پیشین ارتش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "السید البدوی" در مصاحبه ای مطبوعاتی حمایت از سیسی را مشروط به متعهد بودن وی به اصول انقلاب 25 ژانویه و 30 ژوئن، اجرای قانون اساسی، رعایت دموکراسی، اداره کشور با مشارکت احزاب، احترام به حقوق شهروندان، رعایت آزادی های عمومی و حاکمیت قانون دانست.

وی از وزیر سابق دفاع مصر خواست در صورت موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری، به بی عدالتی اجتماعی که بیشترمردم مصر را زیر خط فقر نگاه داشته پایان دهد، و شرایط برخورداری شهروندان از زندگی شرافتمندانه را فراهم سازد.

البدوی ضمن تایید سختی های ریاست جمهوری گفت: اگر سیسی می خواست به جایگاه و نام خود و یا آنچه از او در تاریخ ثبت می شود اهمیت دهد، برای این پست نامزد نمی شد؛ وی علاوه بر توطئه های بین المللی، منطقه ای و داخلی فراروی خود، در برابر مسئولیت و چالش بسیار بزرگی قرار دارد.

رئیس حزب الوفد افزود: خواست خداوند این بوده تا محبت وی را در دلهای مردم مصر بیاندازد، بنابراین وی باید به اندازه این همه محبت، وضعیت امنیتی، بهداشتی و ثبات را در کشور به سامان برساند تا بتوانیم مصر جدیدی را بسازیم.

وی در پایان سخنانش، خطاب به ارتشبد سیسی اظهار داشت که حزب الوفد اگر فعالیت وی مثبت باشد به او کمک می کند و اگر اشتباه کند او را اصلاح می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها