"اسرائیل" را در عربستان ایجاد کنید! + سند

دوشنبه 18 فروردين 1393 - 18:24

یکی از سرکردگان جنبش صهیونیسم به نام روتنشتاین، در سال 1917 و قبل از صدور بیانیه ننگین بالفور، از سفیر وقت انگلیس در پاریس خواسته بود که وی را برای تأسیس رژیم صهیونیستی در خاک عربستان یاری کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، پایگاه اینترنتی وابسته به کتابخانه بریتانیا فاش کرد که یکی از سرکردگان جنبش صهیونیسم به نام د. م. ل. روتنشتاین، دوازدهم سپتامبر سال 1917 قبل از صدور بیانیه ننگین بالفور، از سفیر وقت انگلیس در پاریس خواسته بود که وی را برای تاسیس رژیم صهیونیستی در عربستان یاری دهد.

روزنامه صهیونیستی "هآرتص" به عنوان منتشر کننده این خبر، نوشت: این پزشک یهودی مقیم پاریس، در سال 1917 از "لورد فرنسیس" سفیر وقت انگلیس در فرانسه، خواسته بود که لندن با اعزام نیروی نظامی برای اشغال منطقه بسیار حاصلخیز "الحسه" که امروز بخشی از خاک عربستان است، زمینه تاسیس رژیم صهیونیستی را در حوزه خلیج فارس فراهم کند.

هآرتص در این خصوص به نامه ای اشاره کرد که به زبان فرانسه نوشته شده و پایگاه اینترنتی کتابخانه بریتانیا آن را فاش کرده است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، روتنشتاین پیشنهاد خود را مفصل شرح داده و در نامه ای به سفیر وقت انگلیس در پاریس نوشته بود: من متعهد می شوم در بهار آینده جمعیتی بزرگ با حضور بیش از 120هزار جنگجوی یهودی تشکیل دهم تا به نیروهای نظامی انگلیسی که منطقه الحسه را اشغال خواهند کرد، ملحق شوند.

وی در این نامه اعتراف کرده است که در وهله اول به نظر می رسد این پیشنهاد غیر منطقی است، اما در مقابل تاکید کرده بود که با رسیدن هزار جنگجوی یهودی به منطقه مذکور برای کمک به نیروهای انگلیسی، صحت اهداف و مقاصدش ثابت خواهد شد.

بر اساس طرحی که این پزشک صهیونیست تنظیم کرده بود، بعد از حضور 30 هزار جنگجوی صهیونیست در بحرین، نیروهای انگلیسی با کمک یهودیان باید عملیات غافلگیر کننده خود را برای اشغال فوری منطقه الحسه که در آن زمان در اشغال  عثمانی (ترکیه) بود، آغاز می کردند و به این طریق زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی از خاک عربستان فراهم می شد.

روزنامه هآرتص در ادامه خاطرنشان می کند: واقعیت این است که روتنشتاین اطلاعات نادرستی در اختیار داشته، زیرا منطقه الحسه چند سال قبل از نامه وی به سفیر انگلیس در سال 1917، در اختیار حاکمیت عربستان قرار گرفته و انگلیس ها نیز توافقنامه ای را که حاکمیت عربستان بر این منطقه را به رسمیت می شناخت، امضا کرده بودند.

به نوشته این روزنامه، با وجود تمام این مسائل، سفیر وقت انگلیس در پاریس نامه این صهیونیست را به "آرتور جیمز بالفور" وزیر خارجه وقت انگلیس ارجاع داد و وی نیز پیشنهاد این پزشک صهیونیست را رد کرد و در جواب او گفت: انگلیس قادر به انجام این کار نیست.

پربیننده ترین خبرها